آغاز برداشت گل گاو زبان در ۵ هکتار از مزارع جوین
آغاز برداشت گل گاو زبان در ۵ هکتار از مزارع جوین

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: برداشت گل گاوزبان در سطح پنج هکتار از مزارع شهرستان جوین آغاز شد.

فاطمه صابری نسب در گفتگو با اختر شرق با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گیاه دارویی گل گاو زبان در این شهرستان نسبت به سال گذشته یک هکتار افزایش داشته گفت: برداشت گل گاوزبان در سطح ۵ هکتار از اراضی شهرستان جوین آغاز شد.

وی  با ابراز اینکه  گل گاوزبان، گیاهی خودرو و دارای گونه های متفاوتی است و هر سال تا اوایل خردادماه برداشت ان ادامه دارد، افزود: پیش بینی میشود با در نظر گرفتن میانگین برداشت ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار میزان ۴ تن گل گاوزبان در شهرستان تولید شود.

صابری نسب با اشاره به اینکه گیاه گل گاوزبان به دلیل داشتن پتاسیم و کلسیم، تبادلات سلولی را تنظیم می کند و مصرف دمنوش آن در طب سنتی برای درمان ناراحتی های اعصاب، سفارش شده اضافه کرد، افزود : پنج هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان جوین به کشت گل گاوزبان اختصاص یافته که در مقابل سال گذشته که چهار هکتار بوده یک هکتار افزایش کاشت محصول در سطح مزارع جوین داشته ایم.

وی با اشاره به کاشت گیاهان دارویی چای ترش،  زیره سیاه و سبز، گل محمدی در جوین اضافه کرد: استفاده از گیاهان دارویی جایگاه بسیار مهمی در سیستم بهداشت و درمان پیدا کرده و بسیاری از داروهای شیمیایی نیز دارای منشاء گیاهی هستند همچنین با توجه به اراضی خرد در روستاها و وجود نیروی کار بومی از نظر اشتغال پایدار، کشت گیاهان دارویی نقش مهمی در زندگی روستاییان و رونق اقتصادی آنها دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9