آغاز برداشت پسته در جوین
آغاز برداشت پسته در جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: برداشت محصول پسته ازسطح زیرکشت ۵۳۲۴ هکتار در شهرستان جوین آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه شهرستان جوین به لحاظ شرایط آب و هوایی و خاک و آب مناسب دارای کیفیت مطلوب جهت کشت پسته است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سطح زیرکشت پسته در شهرستان جوین ۵۲۸۰ هکتار بوده که امسال با افزایش ۴۴ هکتاری به ۵۳۲۴ هکتار رسیده است.

علی اکبر قارزی با اشاره به اینکه میانگین برداشت پسته در شهرستان یک تن در هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به سطح زیرکشت ۵۳۲۴ هکتاری، حدود ۵۳۲۴ تن پسته‌ تر و ۳۱۸۳ تن پسته خشک برداشت شود.

قارزی با اشاره به آغاز برداشت پسته در شهرستان جوین تاکید کرد: بیشترین ارقام کشت شده پسته در شهرستان جوین رقم کله قوچی و بعد از آن رقم بادامی سفیداست و ارقام دیگری همچون احمد آقایی، عباسعلی، اکبری و قندقی نیز در این شهرستان کشت می‌شود.

وی افزود: پسته محصول کم آب طلب و مقاوم است و با توجه به قیمت خوب آن در بازار علاوه بر افزایش توان اقتصادی خانوار‌های روستایی نیز موجب افزایش اشتغالزایی جوانان روستایی نیز می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۹ واحد ترمینال پسته پاک کنی فعال و چهار واحد در حال تجهیز می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Views: 7