آغاز برداشت زیره سبز در شهرستان رشتخوار
آغاز برداشت زیره سبز در شهرستان رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: برداشت زیره سبز در سطح نهصد هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار آغازشد.

محمود اعظمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق عنوان کرد: شهرستان رشتخوار، رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش است، این گونه‌ها در شرایط طبیعی و یا بارندگی مختصر، مواد مؤثره نسبتاً بالایی تولید می‌کنند که باکشت اصولی میزان عملکرد آن ها بیشتر می‌شود.

وی  گفت: خشکی یکی از مهم‌ترین عوامل محدودکننده رشد گیاهان در سرتاسر جهان و شایع‌ترین تنش محیطی است که تقریباً تولید ۲۵ درصد اراضی جهان را محدود ساخته است.

اعظمی با بیان این مطلب که در مقایسه با بسیاری از گیاهان دیگر، گیاهان دارویی مقاوم به خشکی، می‌توانند عملکرد قابل ملاحظه‌ای تولید کنند که از نظر درآمد و ایجاد اشتغال مقرون به صرفه باشد، اظهار کرد: گیاهان دارویی به‌علت استفاده نشدن یا استفاده محدود از کودهای شیمیایی و سموم مختلف، یک محصول سالم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در پایان خاطرنشان کرد: زیره سبز در رشتخوار، امسال با میانگین عملکرد پانصد کیلوگرم درهکتار و حدود قیمت سی وسه هزار تومان به ازای هرکیلوگرم می تواند کمک شایانی به اقتصاد خانواده می کند.

لازم به ذکر است؛ ۴۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار به زیر کشت محصولات باغی و زراعی است و سالانه ۳۵۰هزار تن محصول تولید و وارد بازار های مصرف می شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 13