آغاز برداشت جو از مزارع شهرستان خوشاب
آغاز برداشت جو از مزارع شهرستان خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: برداشت جو از مزارع این شهرستان تا دهه اول تیرماه ادامه دارد. امسال برداشت جو از مزارع روستای دهنه شوردره یام آغازشده است.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم رودسرابی بابیان اینکه ۲۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوشاب به محصول جو اختصاص دارد تصریح کرد: برداشت جو از دهه اول خردادماه آغازشده و تا دهه اول تیرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول جو از اراضی کشاورزی این شهرستان هفت هزار و ۴۰۰ تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: در سال زراعی جاری ۲۳۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته است و ارقام غالب کشت‌شده در منطقه شامل ارقام ریحان، جلگه، واکسیما و والفجر می‌باشد.

وی افزود: با توجه به خشک‌سالی سال جاری، پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه جو به‌طور میانگین، سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود. برای برداشت محصول جو از مزارع آبی در سطح شهرستان خوشاب از ۲۲ دستگاه کمباین استفاده می‌شود که از این تعداد ۱۷ دستگاه بومی و پنج دستگاه میهمان است.

رودسرابی بابیان این مطلب که با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل برداشت محصول جو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام‌شده و در آغاز روز، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، سوخت موردنیاز کمباین‌ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می‌گیرد تا کار برداشت به‌سرعت انجام شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10