آغاز به کار کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی مشهد
آغاز به کار کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی مشهد

نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی در مشهد آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان‌ها در مشهد، اظهار کرد: غایت فرهنگ رشد و بالندگی انسان‌ها فرهنگ آن‌هاست، اگر سرچشمه فرهنگ، زلال نباشد باعث سقوط انسان می‌شود.

منتظری گفت: سبک زندگی بدون بهره‌مندی از عنصر فرهنگ رقم نخواهد خورد و برای تحول فرهنگی اخلاق نقش به سزایی دارد، زیرا اخلاق رکن مهم دین است و یک بعد کاملاً اجتماعی.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخلاق ریشه در خلق دارد، بیان کرد: خلق نیکو همان فضیلت است بر خلق ناپسند رذیلت محسوب می‌شود، منظور ما از اخلاق، احساس مسئولیت نسبت به دیگران است اخلاق نگاه انسان را از خود عبور می‌دهد و به دیگران منتقل می‌کند.

منتظری بابیان اینکه ما یکسری مسئولیت‌های الزامی و قانونی داریم که نسبت به طبیعت و منابع طبیعی است و یکسری مسئولیت‌های اخلاقی که داوطلبانه صورت می‌گیرد مانند ارتقاء آموزش فرهنگ، تصریح کرد: با مسائل اخلاقی را باید متناسب با گروه‌های سنی آموزش دهیم اگر جوان ما یکسری رفتار از والدین و مسئولان ببیند که غیراخلاقی باشد در وجود این جوان تناقض ایجاد می‌شود رفتار ما بیشتر باید روی مردم اثر بگذارد و عمل ما.

جوهره انقلاب ما فرهنگ است

در ادامه شفایی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور این مراسم اظهار کرد: اگر بگوییم جوهره انقلاب ما حوزه فرهنگ بوده ادعای روشن و بی‌نیاز از اثبات است. ما به‌عنوان شورای فرهنگ، مسئولیت سنگینی داریم و باید به سمت راهکارها و روش‌های روشن حرکت کنیم، در چهار دهه اخیر توانستیم به پیشرفت‌های دست پیدا کنیم، نقطه‌ضعف‌هایی هم داریم که خطرساز است که برای رفع آن‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان گفت: ما دولتی‌ها و حکومتی‌ها کنار هم می‌نشینیم درحالی‌که در حوزه فرهنگ بیشتر باید کنار مردم باشیم و با آن‌ها تعامل ایجاد کنیم تعامل با مردم جز سیاست‌های مهم این شورا است. بهره‌مندی از تشکلات جزء بحث جدی شورا محسوب می‌شود.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Views: 15