آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی تربت جام نیازمند ۷۰ میلیارد اعتبار
آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی تربت جام نیازمند ۷۰ میلیارد اعتبار

رئیس اداره حمل ونقل جاده‌ای تربت جام از خاکی بودن ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان تربت جام خبر داد و گفت: برای آسفالت این راه‌ها بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

به گزارش اختر شرق؛ نبود راه‌های ایمن در برخی از توابع شهرستان تربت جام به حوادث ناگواری طی سال‌های گذشته منجر شده است که طبق اظهارات مقام مسئول، این مشکل نشئت گرفته از نبود اعتبارات کافی در حوزه حمل ونقل جاده‌ای است و براساس گفته‌های رئیس اداره حمل نقل جاده‌ای تربت جام، اعتبارات جاده‌ای فعلی جواب گوی نگهداری ۸۰۰ کیلومتر راه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تربت جام نیست.

اداره حمل ونقل جاده‌ای تربت جام منابع مالی ندارد

جواد نژادی پور، رئیس اداره حمل ونقل جاده‌ای تربت جام گفت: در سال گذشته، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه حمل ونقل جاده‌ای تربت جام در نظر گرفته شده بود که همین اعتبار باید در بخش‌هایی همچون خط کشی محورها، برف روبی، به‌سازی آسفالت، نگهداری راه ها، استهلاک خودروهای سبک و سنگین و علایم ایمنی و پرداخت حقوق کارکنان شرکتی هزینه شود.

وی ادامه داد: راه ها، شریان‌های اقتصادی کشور است و باید در شرایط مطلوب نگهداری شود اما اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت جام منابع مالی کافی ندارد و باید با شرایط موجود راه‌ها را حفظ کرد و فرمانداری باید با تخصیص اعتبارات لازم در کمیته برنامه ریزی شهرستان توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت جام کمبود نیروی انسانی و اعتبارات را از چالش‌های جدی حمل و نقل جاده‌ای در این شهرستان ذکر کرد و گفت: هم اکنون وضعیت کنونی راه‌ها در منطقه نرمال است و اگر از الان به وضعیت جاده‌های موجود رسیدگی نشود، قطعا هزینه‌های جبران ناپذیری برای مردم و راهداری در پی خواهد داشت.

۱۱۰ کیلومتر راه روستایی خاکی

رئیس اداره حمل ونقل جاده‌ای تربت جام به وضعیت راه‌های روستایی شهرستان اشاره کرد و گفت: راه‌های روستاهای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار، شاخص ۹۴ درصدی برخورداری را در استان دارد و حدود ۸۵ درصد مسیرهای روستایی آسفالت شده است و فقط ۱۱۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی خاکی است که برای تکمیل ۱۰۰ درصدی برخورداری راه‌های روستایی و آسفالت این راه‌ها به بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود که چنان چه اعتبارات ملی و استانی و قیر رایگان داشته باشیم، تسریع دسترسی به راه جاده‌ای برای ۲۲ روستای تربت جام ازجمله فیروزکوه، بوته گز و کشکک فراهم می‌شود.

نژادی‌پور با بیان این که ساخت راه روستایی با اعتبارات استانی محقق خواهد شد، اظهار کرد: در سال گذشته با تامین اعتبار از منابع داخلی توانسته‌ایم مسیرهای جاده‌ای دو روستای قلعه خاکی و کلاته آقا محمد را به صورت امانی به سرانجام برسانیم، هرچند که پیمانکار این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطالبه دارد و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با تخصیص اعتبار می‌تواند در توسعه پروژه‌ها کمک کند.

سرقت ۶۰۰ تابلوی علایم جاده‌ای به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان

نژادی‌پور سرقت تابلوهای علایم جاده‌ای را یکی دیگر ازچالش‌های جدی حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت جام اعلام کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ تابلوی هشدار دهنده از جمله چراغ چشمک زن، گاردریل و پایه گاردریل از مسیر‌های جاده سمیع آباد، محور باخرز و تربت جام به فریمان سرقت شده است که این می‌تواند جان رانندگان را به خطر اندازد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت جام هزینه این تعداد سرقت تابلوی هشدار دهنده را حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: با شرایط اعتبارات موجود، نصب مجدد هر تابلوی مسیر نما حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد که تاکنون در مسیرهای اشاره شده سه بار نصب علایم انجام شده است که لازم است برای جلوگیری از این سرقت‌ها دستگاه‌های قضایی ورود جدی داشته باشد.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 157