آزمون جامع استانداردهای مهارتی در نیشابور برگزار شد
آزمون جامع استانداردهای مهارتی در نیشابور برگزار شد

هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت متمرکز اولین آزمون جامع (سال تحصیلی) و سی‌امین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر در شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ کارشناس آموزش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: آزمون جامع استانداردهای مهارتی در سال جاری و به‌صورت متمرکز در سراسر کشور در روز جمعه ۲۷ دی ۹۸ به‌صورت کتبی در دبستان بقراط نیشابور با حضور ناظر رسمی در رشته‌های مختلف آزمون برای هنرجویان برگزار شد.

نرجس مقدم پاشا تصریح کرد: آزمون‌های استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر، هرسال تحصیلی، در سه نوبت، در سراسر کشور به‌صورت هماهنگ برگزار می‌شود و هدف آن فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی و ارتقای سطح آموزش‌های هنری و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر، همچنین پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ‌التحصیلان آموزش‌های مهارتی است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از آزمون‌ها، ۱۵۶ نفر شرکت‌کننده حضور داشتند و برگزاری آزمون در یک ساعت و به‌صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار شد.

نرجس مقدم پاشا یادآور شد: پذیرفته‌شدگان در این آزمون‌ها گواهی کسب مهارت در رشته موردنظر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و می‌توانند در آن رشته مشغول کار شوند همچنین می‌توانند با ارائه گواهی یادشده و گذراندن دروس عمومی در آموزش‌وپرورش، دیپلم رشته مهارتی موردنظر را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در آزمون جامع استانداردهای مهارتی شهرستان نیشابور هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی «توحید منش، خادریان، پیشگامان عصر عدالت و پیشرفت» تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور حضور داشتند که در رشته‌های تصویرسازی کامپیوتر، تصویرسازی جلوه‌های ویژه، طراحی صفحات وب قدیم و جدید، تصویربرداری، عکاسی دیجیتال، تذهیبت، تشعیر، خاتم‌کاری، نگارگری و معرق فعالیت دارند.

کارشناس آموزش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در پایان تصریح کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر در شاخه کار و دانش در نیشابور دیپلم هنری مهارتی گرفته‌اند، اما مطلب مهم این است که بیشتر ساعت‌های درسی این شاخه در کارگاه می‌‌گذرد و به عبارتی درس‌های نظری به‌مراتب کم‌تر است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 82