آزادی ۳۱۹ زندانی در سه‌ماهه نخست امسال از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان خراسان رضوی
آزادی ۳۱۹ زندانی در سه‌ماهه نخست امسال از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان خراسان رضوی

با پیگیری‌ها و تلاش مسئولین قضایی، مددکاران و کارشناسان قضایی در سه‌ماهه نخست امسال، تعداد ۳۱۹ نفر از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش اختر شرق؛ هادی اسماعیل زادگان در توضیح این خبر گفت: در راستای اجرای بخشنامه ریاست معزز قوه­ قضاییه و سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری در سه ماهه نخست سال جاری، با تلاش همکاران قضایی ۳۱۹ زندانی با استفاده از تأسیسات قضایی شامل ماده ۲۱۹ آیین‌نامه سازمان، ماده ۱۴ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و پیشنهاد آزادی مشروط و تعلیق از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان آزاد شدند.

مدیر اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی بابیان این مطلب که کاهش جمعیت کیفری محقق نمی‌شود مگر در سایه تعامل هدفمند با مقامات قضایی، از تعاملات مسئولین قضایی استان و شهرستان‌ها، مددکاران و کارشناسان قضایی اردوگاه در این خصوص قدردانی کرد.

اسماعیل زادگان اظهار کرد: هدف از زندانبانی اسلامی بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه است و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که به‌تبع آن پیشگیری از هزینه‌های سنگین ناشی از افزایش جمعیت کیفری را به همراه دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در ماه‌های آتی با تلاش همکاران ان­ شاالله بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 37