آبخیزداری راهکار کاهش خطرات سیل در داورزن است
آبخیزداری راهکار کاهش خطرات سیل در داورزن است

فرماندار داورزن گفت: با توجه به ارتفاعات شمالی این شهرستان و مجاورت آن با حاشیه کویر، آبخیزداری بهترین راهکار برای کاهش خطرات سیلاب و مهار آب‌هاست.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ حسین اسدالهی در کارگروه حفاظت از منابع آبی داورزن بابیان اینکه بافت ارتفاعات شمال شهرستان و پوشش گیاهی ضعیف، بستر جاری شدن سیلاب و هدر رفت منابع آبی را فراهم کرده است که برای مهار و استفاده بهینه از این منابع، طرح‌های آبخیزداری با اولویت پیگیری می‌شود، گفت: همچنین با اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی علاوه بر حفاظت از منابع آب‌وخاک از گسترش مناطق کانون بحران بادی شهرستان داورزن جلوگیری می‌شود.

فرماندار داورزن با اشاره به بازنگری در طرح مطالعاتی آبخیزداری روستاهای مهر و صدخرو داورزن، اعلام کرد: ۱۳ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و احداث بند خاکی در منطقه «بفره» شهرستان پیش‌بینی‌شده است.

اسداللهی تصریح کرد: طرح مطالعاتی حوضه آبخیز آبرود شامل روستاهای علی‌آباد، نهالدان، بیزه، آبرود و کمیز در سطح ۲۸ هزار هکتار هم تهیه‌شده و تأمین اعتبار احداث سرریز بند کمیز و تکمیل احداث ساختمان حفاظتی منابع طبیعی شهرستان هم در حال پیگیری است.

لازم به ذکر است؛ از مساحت ۲۴۳ هزار هکتاری شهرستان داورزن افزون بر ۱۸۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 78