پیشگیری و جلوگیری از استقرار، بهترین راه مبارزه و مدیریت آفت کرم برگخوار پاییزه است
پیشگیری و جلوگیری از استقرار، بهترین راه مبارزه و مدیریت آفت کرم برگخوار پاییزه است
با توجه به گزارش‌های اخیر در خصوص کرم برگخوار پاییزه، ورود گیاه ذرت به هر روشی به شهرستان کاشمر از استان‌های آلوده ممنوع است.

به گزارش اخترشرق؛ کاظم قربان پور مدیر جهاد کشاورزی از ورود گیاه ذرت به صورت چاپر شده و یا نشده از استان‌های آلوده به شهرستان کاشمر خبر داد.
قربان پور افزود: آفت کرم برگخوار پاییزه از مهمترین آفات محصولات کشاورزی است و می‌تواند خسارت‌های فراوانی به محصولات زراعی خصوصاً ذرت وارد کند.
وی ادامه داد: متأسفانه آفت مذکور دارای دامنه میزبانی زیادی مانند گندم، برنج، سیب زمینی و از همه مهمتر گیاه ذرت است و در صورت عدم مدیریت صحیح باعث خسارات جدی اقتصادی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های مبارزه با آفات، اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از استقرار آفت بهترین راه مدیریت و مبارزه می‌باشد.
قربان پور اظهار کرد: کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی بطور مستمر در بین مزارع این آفت خطرناک را مورد رصد و پایش قرار داده که خوشبختانه هنوز در اراضی کشاورزی شهرستان مورد آلوده‌ای پیدا نشده است.
وی خاطرنشان کرد: و از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی درخواست می‌نماییم درصورت مشاهده هرگونه آفت برگخوار پاییزه بویژه در مزارع ذرت به واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر اطلاع دهند.

image_printچاپ مطلب