کارگاه آموزشی عملیات مدیریت صحیح زمستانه باغات با حضور بیش از ۱۷۰ نفر در شهرستان کاشمر برگزار شد
کارگاه آموزشی عملیات مدیریت صحیح زمستانه باغات با حضور بیش از ۱۷۰ نفر در شهرستان کاشمر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در کارگاه آموزشی عملیات مدیریت زمستانه باغات گفت: فصل زمستان، بهترین زمان برای تغذیه و کوددهی به درختان است و در صورتی که درختان به درستی تغذیه شوند، مقاومت آن‌ها در برابر آفات بهاره و تابستانه بالا رفته و باغدار می‌تواند بدون نیاز به سمپاشی، میوه‌هایی ارگانیک و با کیفیت بالا داشته باشد.

به گزارش اخترشرق؛ محمد شجعی در این جلسه بیان کرد: جمع آوری لوله‌ها و تاسیسات، جمع آوری بقایای گیاهی، یخ آب زمستانه، رنگ‌آمیزی تنه درختان، جمع آوری بقایای گیاهی، شخم و بیل زنی وهرس و مبارزه با علف‌های هرز از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مدیریت زمستانه باغات موثر باشد.
وی یکی از مهمترین عوامل تقویت نهال‌های میوه را تغذیه صحیح و اصولی آن‌هادانست و ادامه داد: کارشناسان توصیه می‌کنند برای کوددهی زمستانه، حتماً از چالکود، شامل کود ماهی، مرغی، دامی و سایر کودهای توصیه شده به صورت گرانوله استفاده کنید.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: برخلاف تفکر عمومی که زمستان را فصل خواب عملیات کشاورزی و باغات می‌دانند، این فصل یکی از فصول مهم و پر تکاپو در باغداری به شمار می‌آید. و انجام عملیات ذکر شده کمک می‌کند تا در فصل رویش آتی، درختان رشد و نمو و بهتری داشته و در نهایت میوه بهتری تولید کنند.
شجعی اظهار کرد: عملیات زمستانه باغات، تاثیر بسیار مهمی در افزایش طول عمر درختان دارد و در باغاتی که این عملیات به دقت توسط باغبان انجام می‌شود عمر اقتصادی درختان نیز بالاتر خواهد بود.

خبرنگار : فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 14