پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت سعید تشکری
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت سعید تشکری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سعید تشکری نویسنده سرشناس حوزه ادبیات داستانی را تسلیت گفت.

به گزارش اختر شرق؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سعید تشکری نویسنده سرشناس حوزه ادبیات داستانی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آماده است:

انا لله و انا الیه راجعون

روح لطیف و جان شریف هنرمند عزیزمان، سعید تشکری به‌سوی جان جانان پرکشید و کوهی از غم و انبوهی از اندوه و حسرت را بر دل اصحاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران اسلامی برجای گذاشت.

فقدان این نویسنده پرانگیزه و خوش‌قریحه ایرانی و این نمایشنامه‌نویس نامدار خراسانی نه‌فقط برای خانواده و دوستان و شاگردان بلکه برای نسل‌های آینده کتاب‌خوان و هنردوست کشور نیز خسارت‌بار است. قصه‌های دل‌نشین رضوی و رمان‌های توحیدی و انقلابی و نمایشنامه‌های ضد استبدادی و ضد استعماری سعید تشکری عزیز در بارگاه حق‌تعالی گم نخواهد شد و در حافظه تمدنی ملت فرهنگ‌پرور و پرافتخار ایران همیشه خواهد درخشید.

اینجانب این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده داغ‌دیده ایشان و به جامعه ادبیات و هنر ایران تسلیت می‌گویم.

از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن فقید که مفتخر به نشان خادمی آستان قدس حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه آ لاف التحیه و الثنا بود، رحمت و مغفرت الهی و هم‌نشینی با مولایش و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و اجر آرزومندم.》

لازم به ذکر است؛ این نویسنده توانمند کشورمان، عصر روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن ۵۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14