ویژه برنامه شعر ایثار درقطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضا علیه السلام شهر مشهد برگزار شد
ویژه برنامه شعر ایثار درقطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضا علیه السلام شهر مشهد برگزار شد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : شعرو شاعران جزو اولین هنرهایی بود که با دفاع مقدس پیوند خورد .

 به گزارش اختر شرق؛ هم زمان با سالگرد شاعر فقید استاد شهید زاده و به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و در آستانه هفته دفاع مقدس ویژه برنامه شعر ایثار روز شنبه ۲۷شهریور با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از شاعران ، نویسندگان و ناشرین دفاع مقدس درمحل قطعه هنر مندان آرامستان بهشت رضا علیه السلام شهر مشهد بر گزار شد .

یوسف امینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در یک تعبیری دفاع هشت ساله ایران را به یک گنجینه تمام نشدنی تعبیر کردند افزود : گنجینه نیازمند استخراج  و فر آوری می باشد و نیازمند است  تبدیل به یک محصول ظریف و  زیبا شود و به جامعه ارائه شود تا مورد پسند و اقبال جامعه قرار بگیرد .

به گفته امینی:دفاع مقدس در کشور ایران  فرهنگی را به وجود آورد و  این فرهنگ نیازمند تداوم و استمرار می باشد تادائما در دوره های مختلف با توجه به تغییر نسل ها ونیاز هایی که جامعه و نسل جوان نسبت به آن پیدا می کند مفاهیم آن نو آفرینی شود و به صورت پیوسته منتقل شود .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد :شعر فارسی و ادب فارسی جوهره فرهنگ غنی ایران محصوب می شود و  فرهنگ ایرانی در قالب زبان فارسی ماندگار شده است.

وی گفت :شعر فارسی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران به لحاظ محدوده سیاسی  اش وجود دارد .

 در ادامه این مراسم از جمعی از ناشران دفاع مقدس تقدیر شد.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 57