قرارگاه خدمات سفر در مشهد تشکیل شد
قرارگاه خدمات سفر در مشهد تشکیل شد

فرماندار مشهد از تشکیل قرارگاه خدمات سفرهای نوروزی در مشهد خبر داد و گفت:احکام مسوولان کمیته های ۱۱ گانه این قرارگاه صادر شده است.

به گزارش اخترشرق وبه نقل از ایرنا؛ محسن داوری افزود: فعالیت کمیته‌ها و شرح وظایف و مأموریت‌های هر یک از آن‌ها تعیین‌شده است و فردا یکشنبه نشست دیگری از این قرارگاه با حضور اعضا و دبیری رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته‌های هماهنگی خدمات بخشداری‌ها و شهرداری‌ها، نظارت و ارزیابی عملکرد، بهداشت و سلامت، خدمات انتظامی و امنیتی، خدمات حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی و آمار، خدمات شهری و محیط زیست، نظارت و تنظیم بازار، خدمات امداد و نجات، امور فرهنگی، تبلیغات و فضای مجازی، خدمات مسافرتی و اسکان ۱۱ کمیته فعال در قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد هستند.

حسین امیرکلالی، دبیر قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت رسمی این قرارگاه از ۲۵ اسفند کنونی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود و ۲۴ اسفندماه نیز مانوری با حضور تمام مدیران و دستگاه‌های مرتبط در قالب قرارگاه خدمات سفر برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ۱۲ اسفندماه تشکیل قرارگاه خدمات سفر در مشهد به ریاست فرماندار و باهدف مدیریت مطلوب خدمات به زائران و مسافران نوروزی را خواستار شد.

یعقوبعلی نظری در این راستا خاطرنشان کرد: قرارگاه خدمات سفر مشهد باید به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته باشد بنابراین سازوکار ۲۴ ساعته برای تمامی دستگاه‌ها طراحی شود تا قادر به انجام اقدامات لحظه‌ای و آغاز عملیات در نخستین فرصت بروز شرایط خاص باشیم.

وی ادامه داد: هیچ مرخصی برای مسئولان و مدیران تمامی دستگاه‌های استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین صادر نمی‌شود و تمامی دستگاه‌های دولتی نیز در این زمینه به‌صورت آماده‌باش هستند و همه دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کار هستند.

شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت آن در کلان‌شهر مشهد سکونت دارند اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است. حدود یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.

حدود ۵۰۰ هزار روستانشین نیز در ۴۰۰ روستا و آبادی واقع در حوزه جغرافیایی شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 0