عدم حمایت مسئولین از فرودگاه کاشمر
عدم حمایت مسئولین از فرودگاه کاشمر

بازدید سردار ساجدی نیا معاون عملیات ناجا کشور و سردا تقوی فرمانده نظامی خراسان رضوی از فرودگاه کاویان پرواز شرق کاشمر به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اختر شرق، کاویانی مدیرعامل فرودگاه کاشمر افزود: این فرودگاه کاویان پرواز شرق بخش خصوصی کشور و حتی آسیاست که در حال حاضر امکان فرود هواپیمای سبک و ۷۰ نفر […]

بازدید سردار ساجدی نیا معاون عملیات ناجا کشور و سردا تقوی فرمانده نظامی خراسان رضوی از فرودگاه کاویان پرواز شرق کاشمر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اختر شرق، کاویانی مدیرعامل فرودگاه کاشمر افزود: این فرودگاه کاویان پرواز شرق بخش خصوصی کشور و حتی آسیاست که در حال حاضر امکان فرود هواپیمای سبک و ۷۰ نفر می توانند فرود بایند.

کاویانی بیان کرد : با گرفتن مجوز هواپیمای کم عرض از سوی سازمان هواپیمایی کشور ۷۷ هکتار دیگر به این فرودگاه اضافه شده است .
مدیر عامل فرودگاه کاشمر ادامه داد : تاکنون مجوز آموزشگاه خلبانی فوق سبک و سبک را اخذ کرده‎ایم، همچنین کد چهارحرفی OIMQ از سوی سازمان جهانی بین‌المللی هوایی برای این فرودگاه در نظر گرفته ‌شده و این کد اختصاصی فرودگاه کاشمر در جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

این مدیرعامل افزود : فرودگاه کاشمر از الحاظ امکال در سطح بالا بوده و با فرودگاه شاهرود هیچ تفاوتی ندارد زیرا اولین فرودگاه خصوصی در کشور و حتی آسیاست که مجوز هواپیماهای کم عرض را دارد.
ما همچین پتانسیلی در فرودگاه کاشمر به ظرفیت و موقعیت احداث کرده‎ایم اما مسئولان شهرستان هیچ گونه حمایتی نکرده‎اند.
مدیر عامل فرودگاه کاشمر ادامه داد : برای افزایش تعداد هواپیما و گسترش آن با کمبود اعتبار و سرمایه مواجه هستیم و گرنه می‏توانستیم حتی کلاس‎های آموزش خلبانی را در این فرودگاه برگزار کنیم تا دانشجویان شرق کشور برای آموزش مجبور نباشند به تهران بروند.
با توجه به اینکه فرودگاه کاشمر آمادگی آموزش دانشجویان رشته خلبانی را دارد اما تاکنون هیچ کدام از دانشگاه‌ها نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نکرده‎اند.

کاویانی گفت : برای احداث این فرودگاه منزل مسکونی خود را به فروش رسانده‎ام اما ناملایتی‌های بسیاری به ما شد، بسیاری از مسئولان تاکنون حتی یک بار از این محل بازدید نکرده‎اند.
این فرودگاه را برای شهرستان و زمان حوادث غیر مترقبه با هزینه شخصی احداث کرده‎ام ولی ای کاش مسئولان برایم قدمی بر می داشتن .

در ادامه معاون عملیات ناجا کشور حسین ساجدی نیا بیان کرد: برای همکاری با فرودگاه سبک کاشمر باید ابتدا بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم صورت گیرد.
در پایان این مراسم از نقاط مختلف این فرودگاه دیدن شد ، و از امکانات و باند فرودگاه بازدید به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15