طرح تامین مالی خرد طرح های استان با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی مورد بررسی قرار گرفت
طرح تامین مالی خرد طرح های استان با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی مورد بررسی قرار گرفت

در نشست اندیشه ورزی استان خراسان رضوی که با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، اتاق مشترک ایران و افغانستان و اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران برگزار شد، طرح تأمین مالی خرد طرح‌های استان با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: در سال ۹۸ با پیشنهاد استان خراسان رضوی سقف مبلغ سرمایه‌گذاری برای صدور اقامت سرمایه‌گذاران از ۵۰۰ هزار دلار به ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد که این طرح موجب افزایش طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان شد به‌گونه‌ای که استان خراسان رضوی در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری در سطح کشور در سال‌های اخیر رتبه اول را دارد.

 دکتر امیر رحیمی با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد سرمایه‌گذاران خارجی استان  از کشور افغانستان است، گفت: در حال حاضر با حضور اتباع در استان مواجه هستیم که  این افراد حاضرند سرمایه‌های خرد خود را در قالب سرمایه‌گذاری ارائه نمایند.

وی افزود: با سرجمع کردن این مبالغ می‌توان طرح‌های بزرگ تولیدی را در استان حمایت نمود ولی این برنامه نیاز به بحث و تبادل‌نظر و گرفتن تصمیمات کارشناسی شده دارد.

 دکتر امیر رحیمی  تصریح کرد: یکی از راه‌های اخذ اقامت توسط اتباع، گرفتن پروانه کسب‌وکار با سرمایه ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار و یا ایجاد اشتغال و تأمین  بیمه‌ی حداقل سه نفر می‌باشد که این مبلغ توسط بانک‌های استان بلوکه می‌شود.

وی افزود: بانک‌ها به دلایلی نمی‌توانند از این پول در قالب‌های تسهیلات و سرمایه‌گذاری استفاده نمایند و در عمل این پول در بانک‌های استان رسوب می‌کند درحالی‌که با استفاده از راهکارهایی می‌توان از این پول در راستای تأمین منابع بخش تولید استان استفاده کرد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه حاضرین نکاتی را درباره تأمین مالی خرد سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های اولویت‌دار استان مطرح نمودند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 82