دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

متن نامه نمایندگان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

من عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ رؤسای سه قوه، مسئولین میانی، رئیس صدا و سیما، مسئولین سپاه و نیروهای مسلح؛ این‌ها بروند با دانشجویان جلسه بگذارند و حرف‌های گفتنی دانشجوها را بشنوند. و من به شما عرض بکنم؛ آن‌ها هم برای دانشجویان حرف‌های گفتنی زیادی دارند. هیچ چیز جای این گفتگوی رودررو و چهره به چهره را نمی‌گیرد.

سید علی خامنه‌ای (۱۳۹۱/۵/۱۶)

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیس الساداتی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت؛

بیش از نیم قرن پیش بود که سه دانشجوی آزاده برای رساندن فریاد استکبارستیزی و نفی طاغوت زمان، نهال انقلاب اسلامی را که آن روز آرزویی در دل آزادی‌خواهان کشورمان بود با خون خویش آبیاری کردند. هنوز آن روز بزرگ برای تک‌تک ما یادآور هویت و رسالت دانشجوی انقلابی هست؛ دانشجویی که با کنشگری فعال خود که در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، تصمیم‌ساز و اثرگذار است. دانشجویانی که در مقابل تهاجمات دشمنان خارجی و کارشکنی عوامل داخلی آنان محکم ایستاده‌اند و خود شجاعانه با اتکا به پشتوانه علمی ضامن پیشرفت وآبادانی کشور می‌شوند. کوچک‌ترین قدمی که می‌توان به پاس خون برادران شهیدمان برداریم، این است که نگذاریم غبار زمان و رخوت بحران‌ها و سختی‌ها این هویت پویا را دست‌خوش فراموشی کند.

امروز دولت جدید به پشتوانه جمهور و با شعار دولت مردمی، نوید یک دولت جوان انقلابی را به ما می‌دهد. دانشگاه فردوسی مشهد مقدس با حضور ۲۵ هزار دانشجو به عنوان یکی از قطب‌های علمی و اثرگذار کشور، که در مشهدالرضا پایتخت معنوی کشور ایران واقع شده است. از حضور ریاست محترم جمهوری در دانشگاه فردوسی مشهد سال‌هاست که می‌گذرد و به عنوان اولین سفر جنابعالی به زادگاهتان در طی دوره ریاست جمهوری و در فضای دانشجویی، بستر مناسبی برای شنیدن نظرات متنوع دانشجویان با گرایشات مختلف، تثبیت و تقویت جایگاه قشر جوان در تصمیمات و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و احیای مجدد ارتباط متعالی قوه مجریه به تشکل‌های دانشجویی می‌باشد؛ بدین‌وسیله از حضرتعالی دعوت به عمل می‌آید تا در ۱۶ام آذر ماه سال ۱۴۰۰ در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد حضور به هم برسانید تا فرصت مناسبی برای شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان فراهم گردد.

و السلام علیکم ورحمهاللّه وبرکاته

image_printچاپ مطلب

Visits: 46