در طرح حمایتی امسال ۲۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید می‌شود
در طرح حمایتی امسال ۲۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید می‌شود

نشست سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر با مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در راستای آگاهی هرچه بیشتر از حوزه زراعت شهرستان برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر زراعت سازمان در نشست خود با سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر هدف از این نشست را آگاهی هرچه بیشتر از وضعیت کشاورزی منطقه خصوصا بخش زراعت و آشنایی با مشکلات موجود از نزدیک عنوان کرد.
حمید حاجی نژاد با تاکید به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری توسط کشاورزان این اقدام را گامی موثر در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دانست که می‌تواند امنیت غذایی و پیشرفت کشاورزی کشور را درپی داشته باشد.
وی از پیش بینی تولید ۳۹۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در سطح استان خراسان خبر داد و یکی از اولویت‌های سازمان را خرید حمایتی گندم از کشاورزان عنوان کرد.
مدیر زراعت سازمان بیان کرد: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و منابع آبی و همچنین سطح زیرکشت در سال جاری پیش بینی می‌شود حدود ۲۳۴ هزار تن گندم در طرح حمایتی از کشاورزان استان خریداری گردد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر نیز یکی از برنامه‌ها و اهداف مهم مجموعه جهاد کشاورزی کاشمر را ترویج و ترغیب کشاورزان به کاشت ارقام سازگار با منطقه و اصلاح شده غلات خصوصا گندم عنوان کرد.
کاظم قربان‌پور افزود: با توجه به شرایط استان و خشک سالی‌های چندین‌ساله و کاهش منابع آبی، کاشت محصولات و ارقام مقاوم نسبت به تنش‌های محیطی و سازگار با اقلیم منطقه ترشیز بزرگ در سال‌های اخیر توسعه یافته است.
وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی کاشمر در راستای ترویج و آموزش کشاورزان، اصلاح الگوی کشت، پایداری در تولید و اشتغال و افزایش درآمد برای کشاورزران تاکید کرد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزیکاشمر بیان کرد: وظیفه ما برنامه ریزی به جهت کاهش مصرف منابع و افزایش بهره وری، مدیریت بحران ها، گسترش زنجیره‌های تولید و در نهایت خدمت به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی منطقه است.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 15