تأمین هزینه ساماندهی گلزار شهدا شهرستان رشتخوار
تأمین هزینه ساماندهی گلزار شهدا شهرستان رشتخوار

بنیاد علوی عهده‌دار هزینه‌های ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام گلزار شهدای شهرستان رشتخوار شد.

به گزارش اختر شرق؛ هم‌زمان با شروع ماه محرم در نشست بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد علوی، ساماندهی گلزار شهدای سطح شهرستان رشتخوار موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رشتخوار ضمن اشاره به اهمیت بالای ساماندهی گلزار شهدا گفت: حفظ آرمان‌های امام و شهدا وزنده نگه‌داشتن یاد و نام آنان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است به‌طوری‌که توجه به این امر می‌تواند جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کند.

محسن سلطانی عنوان کرد: گلزار شهدا بهترین یادگار و مظهر ایثار و فداکاری است و ساماندهی گلزار‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بهسازی گلزار شهدا باهدف تکریم و ارج نهادن به ارزش‌های والای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی انجام می‌شود. در این جلسه مصوب شد، هزینه پروژه‌های نیمه‌تمام گلزار شهدای گمنام توسط بنیاد برآورد شود، بنیاد علوی در نیمه دوم سال، پروژه‌های نیمه‌تمام را خاتمه دهد.

سلطانی تأکید کرد: شهرستان رشتخوار ۲۸ گلزار که ۸۳ مزار شهید را خود جای‌داده است، دارد، که در حال حاضر بهسازی و ۱۱ گلزار شهدا در این شهرستان نیاز به بهسازی دارد.

وی بابیان اینکه شرایط جوی مهم‌ترین عامل تخریب سنگ مزارها است، اظهار کرد: ۱۸ گلزار که ۶۱ مزار شهید را در خود جای‌داده است، ساماندهی و ۱۰ گلزار شهدا که ۲۳ مزار شهید دارد نیاز دارد مجدداً ساماندهی شود، نیاز است به‌مرور سنگ مزارها تعویض و یا بهسازی شود.

لازم به ذکر است؛ شهرستان رشتخوار از توابع استان خراسان رضوی در ۲۰۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع‌شده و پرونده ۸۳ شهید، ۲۰۰ جانباز و ۱۷ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان‌فشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70