امام‌جمعه قوچان: ۱۳ آبان ماه ‌روز مقابله با طغیان گری مستکبران است
امام‌جمعه قوچان: ۱۳ آبان ماه ‌روز مقابله با طغیان گری مستکبران است

خطیب نماز جمعه قوچان گفت: باگذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران برخی تلاش می‌کنند روز ۱۳ آبان ماه را روز تسخیر سفارت آمریکا بیان کنند اما معتقدیم این تفسیر اشتباه بوده و ۱۳ آبان ماه‌روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده است و تاریخ هیچ‌گاه قربانی شدن جوانان و نوجوانان ایرانی در برابر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

خطیب نماز جمعه قوچان گفت: باگذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران برخی تلاش می‌کنند روز ۱۳ آبان ماه را روز تسخیر سفارت آمریکا بیان کنند اما معتقدیم این تفسیر اشتباه بوده و ۱۳ آبان ماه‌روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده است و تاریخ هیچ‌گاه قربانی شدن جوانان و نوجوانان ایرانی در برابر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی دستجردی، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و وفات حضرت سکینه (س) اظهار داشت: امام حسن عسکری کوتاه‌ترین زمان دوران امامت را داشت و تثبیت ولایت‌فقیه مربوط به این دوران است که توسط این امام بزرگوار شکل گرفت.

وی بابیان اینکه اقدامات مسیر خوبی برای تبیین موضوع ولایت‌فقیه در جامعه از سوی برخی دانشگاه‌های به‌ویژه دانشگاه امام صادق (ع) انجام‌گرفته است، ادامه داد: اگر امروز شیعه و شیعیان دارای ثبات بوده و در برابر تمام مذاهب توان فوق‌العاده‌ای دارد، ناشی از تثبیت ولایت‌فقیه در دوران امامت امام حسن عسکری (ع) است و این مسئله می‌بایست برای تمام شیعیان و به‌ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی ۱۳ آبان ماه را روز استکبارستیزی و مقابله با طغیان گری دانست و افزود: استکبار توان تحمل حق‌گویی را ندارد و تبعید امام خمینی (ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل حق‌طلبی و حق‌گویی شجاعانه ایشان در موضوعات مختلف ازجمله ماجرای کاپیتولاسیون بود.

حجت‌الاسلام دستجردی بابیان اینکه آمریکا برای کمک به تروریسم وداعش از هیچ تلاشی دریغ نکرد اما حالا در ماجرای کشته شدن ابوبکر البغدادی خود را دشمن داعش معرفی می‌کند، یادآور شد: رویکرد استکبارستیزی دهه‌های اخیر، عامل عظمت ملت ایران است و مقاومت را بخش جدایی‌ناپذیر زندگی نوجوانان و دانش آموزان ایرانی می‌دانیم.

امام‌جمعه قوچان شعار مرگ بر آمریکا را نماد استکبارستیزی دانست و تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش می‌بایست جریان مقاومت را در زندگی دانش آموزان پایه‌گذاری و آن‌ها را برای سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) آماده و تربیت کنند.

وی با اشاره به برخی اثرات مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی یادآور شد: نتانیاهو دیگر نمی‌تواند کابینه‌ای تشکیل بدهد و استیصال وی ناشی از مقاومت مردم فلسطین و سایر کشورهای اسلامی در برابر این رژیم اشغالگر بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز سایبری برای جلوگیری از افراط‌وتفریط در منطقه از سوی رژیم اشغالگر قدس و حمایت‌های مالی حاکمان سعودی در دستور کار مستکبرین قرارگرفته و این مرکز را درواقع چیزی جز مرکز تشنج و خباثت نمی‌دانیم و می‌بایست تمام افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان مراقب رفتارهای دشمنان در فضای مجازی باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بابیان اینکه چالش‌های بسیار زیادی در حوزه فرهنگ عمومی داریم و بسیاری از مصوبات شورای فرهنگ عمومی به‌خوبی اجرایی نمی‌شود، گفت: اسراف و دور ریختن مواد غذایی یکی از ناهنجاری‌های مهم در جامعه امروز ما بوده و از سویی مصرف انرژی به‌خوبی ساماندهی نمی‌شود و یارانه پرداختی این حوزه نیز به‌خوبی مدیریت نمی‌شود به‌گونه‌ای که سرمایه‌داران و ثروتمندان بیش از سایر اقشار از یارانه‌های سوخت و انرژی استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام دستجردی پیاده‌سازی تمدن نوین اسلامی در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: وقف، حسنه بسیار عالی و موردتوجه خداوند است، به‌گونه‌ای پیامبر اکرم (ص) مأمور به پایه‌گذاری و نهادینه‌سازی این فرهنگ شد.

وی وقف را عامل توازن میان ثروتمندان و فقرا دانست و تأکید کرد: موقوفات بسیار زیادی در شهرستان در بخش عزاداری‌های محرم و صفر وجود دارد که نقش مؤثری در ترویج شعائر دینی و مذهبی داشته اما معتقدیم موقوفات می‌بایست متناسب با نیاز جامعه باشد و به سمت‌وسوی موضوعات جدیدی همچون توسعه علم، فرهنگ و غیره سوق یابد و اداره اوقاف و امور خیریه با مشاوره‌های مناسب به ترویج این موضوع کمک کرده و همچنین در برابر موقوفه خواران باقدرت ایستادگی کند.

امام‌جمعه قوچان در پایان بابیان اینکه دشمن فتنه‌های بسیار زیادی را برای سال جاری در جامعه برنامه‌ریزی کرده بود اما خوشبختانه با هوشیاری مراکز اطلاعاتی بسیاری از این برنامه‌ها در نطفه خفه‌شده بود، گفت: جشنواره عمار یک حرکت فرهنگی کم‌نظیر است و می‌بایست موردتوجه قرار بگیرد زیرا گاهی یک اثر مستند و سینمایی بسیار اثرگذارتر از سخنرانی‌های متعدد است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14