اجرای ۲۳۰ مورد رای قلع ماده صد در مشهد
اجرای ۲۳۰ مورد رای قلع ماده صد در مشهد

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۳۰ مورد رای قلع ماده صد توسط شهرداری یا توسط مالکین اجرا شده و همچنین در قالب کمیته صیانت از حریم نیز از طی سال‌های ۱۳۹۸ تاکنون حدود سه هزار باغ ویلا در حریم شهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی نظارت تخریب شده است.

به گزارش اخترشرق؛ مسعود ایاز با بیان این مطلب، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۵۸ مورد از بناهای غیر مجاز که دارای رای کمیسیون ماده صد مبنی بر قلع بود؛ تخریب شد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۳۰ مورد رای قلع ماده صد توسط شهرداری یا توسط مالکین اجرا شده است.

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با بیان اینکه طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری نیز در سال گذشته ۷۰۰ مورد از بناهای بدون مجوز که فاقد استحکام بنا بود در مرحله ساخت و ساز تخریب شد، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، پرونده تخلفات مربوط به متخلفین حرفه‌ای ساخت و ساز نیز به مراجع قضایی ارسال و در این راستا تاکنون ۲۳۲ مورد ابنیه غیر مجاز با دستورات قضایی در مراحل اولیه ساخت قلع شده است.

ایاز تاکید کرد: طی سال‌های ۱۳۹۸ تاکنون حدود سه هزار باغ ویلا در حریم شهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی نظارت در قالب کمیته صیانت از حریم، تخریب شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد حدود ۵ هزار دیوار و فونداسیون غیر مجاز در این مدت به دستور مراجع محترم قضایی در مراحل ابتدایی کار تخریب شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 32