امام جمعه تایباد: اصحاب رسانه از فضای مجازی جهت معرفی این عمل خداپسندانه استفاده کنند

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین
حسین ملکی ابرده، امام جمعه تایباد، در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: باید از ظرفیت
فضای مجازی و اصحاب رسانه برای تبلیغ این امر خداپسندانه استفاده شود.
امام جمعه تایباد با بیان اینکه استفاده
از تبلیغات محیطی مانند تلویزیون شهری، بیلبورد، نصب بنر، دیوار نویسی و تابلوگذاری
در ورودی روستاها می تواند افراد و به خصوص کشاورزان را به پرداخت زکات تشویق کند،
عنوان کرد: یکی دیگر از جاهایی که می توان پرداخت زکات را تبلیغ کرد، کانال های خبری
در فضای مجازی است که ساخت کلیپ، مصاحبه با افراد خیر و نیکوکار، انتشار پوستر و عکس
از جمله فعالیت های قابل انجام در فضای مجازی هستند.
در ادامه جلسه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)
تایباد گفت: امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان تعهد در بخش زکات برای این شهرستان
مشخص شده است.
غلامرضا التفاتی اظهار کرد: از این میزان
تعهد، تاکنون حدود 700 میلیون تومان تحقق یافته است.
وی افزود: یکی از دلایل کم بودن این میزان
تعهد این است که افراد زکات خودشان را به صورت گمنام پرداخت می کنند و به شورای زکات
تحویل نمی دهند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد
ادامه داد: هم اکنون تعداد پنج هزار و 71 صندوق صدقات در سطح شهرستان فعال هستند و
درآمد حاصل از آنها بالغ بر 237 میلیون تومان می باشد که نسبت به پارسال رشدی نداشته
است.
التفاتی بیان کرد: در سال 98، 866 نفر در
طرح ساماندهی زکات شرکت کردند و مبلغ 501 میلیون تومان زکات در شهرستان اعم از عمرانی
و سهم فقرا ساماندهی شد.
وی با اشاره به جشن عاطفه ها و نیکوکاری،
تصریح کرد: این طرح ها به منظور یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند کشور اجرا می شوند
که پارسال در شهرستان تایباد 525 میلیون تومان پول و کالا جمع آوری شد.
خبرنگار: علی بهمنی