افتتاح و بهره برداری از ۳۱ پروژه در حوزه‌های عمرانی و بهداشتی و درمانی مشهد
افتتاح و بهره برداری از ۳۱ پروژه در حوزه‌های عمرانی و بهداشتی و درمانی مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر۴۵۰۰ میلیارد ریال در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در حوزه‌های عمرانی و بهداشتی و درمانی و خدماتی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش اختر شرق؛ کیانی درنشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیمارستان هاشمی نژاد از کیفیت ارائه، خدمات لازمی بهره‌مند شده است و بخش‌های اتاق عمل، بیمارستان طالقانی در طول سال افتتاح می‌شود که بسیارحائز اهمیت می‌باشد، تصریح کرد: در چند روز آینده فاز اول آی سی یو قائم راه اندازی می‌شود که بعنوان یکی از مراکز ICU بسیارمهم در شمال شرق کشور است.

وی ادامه داد:بخش اورژانس بیمارستان ولایت به عنوان اولین بیمارستان الکترونیک درشمال شرق کشور در حال انجام خدمت به مراجعین هست و در بحث تجهیزات دستگاه آنژیوگرافی بای پلین در بیمارستان قائم راه اندازی می‌شود که وسیله‌ای است برای سکته‌های مغزی و بعنوان تنها مرکز در شمال شرق کشور خدمات رسانی را برعهده دارد.

وی ادامه داد:دستگاه سیتی مینیاتور درخصوص بیماری‌های سرطان در بیمارستان امام رضا (ع) تامین شده که درهفته‌های آینده راه اندازی می‌شود.

کیانی با اشاره به اینکه با تامین ۶۰ دستگاه آمبولانس که دربحث فرآیندی اتفاقات خوبی در سطح مشهد اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بزرگ در دهه فجر بیش از ۲۵۵ کاشت حلزون شنوایی که بیش از ۹۰ درصد کاشت، باموفقیت انجام شده است.

وی ادامه داد: تزریقات بیماری اس‌ام ای(SMi) بسیارمهم بوده و آموزش ماماها در زمینه خونریزی‌های بارداری و مامایی مشکلات فراوانی داشتند که بطورکامل مرتفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ارتقا سیستم ارجاع الکترونیکی در سطح دو درمان و تشکیل کمیته ویژه برای راه اندازی قسمت‌های مختلف در دانشگاه، رشد ۲۸درصدی در تخصیص متخصصین به شهرستان‌های استان که رتبه اول تخصیص متخصصین به شهرستانها در کشور را داریم و همچنین تخت‌های بیمارستانی مجهز به سامانه الکترونیکی شدند و ایجاد سامانه جامع نظارت در حوزه‌های درمان که بیش از۴۰ هزار گردشگر در شهرمشهد خدمات دریافت کردند.

کیانی با بیان اینکه دستگاه گامانایف به مجموعه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: این دیتگاه یکی ازپیشرفته‌ترین درمان‌های تومور مغزی محسوب می‌شود و همشهریان در سال‌های گذشته به کشورهمسایه ترکیه مراجعه می‌کردند که با راه اندازی این دستگاه در کل کشور همراه با تهران خدمات صورت می‌پذیرد.

خبرنگار: زهرا بیات

image_printچاپ مطلب

Visits: 72