مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی: توقیف تمامی چاه‌های غیر مجاز باغ ویلاها
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی: توقیف تمامی چاه‌های غیر مجاز باغ ویلاها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: درصورت مشاهده چاه‌ها و انشعابات غیرمجاز در باغ ویلاها دستور توقیف و تخریب داده خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد علایی در خصوص توقیف تمامی چاه‌های غیر مجاز باغ ویلاها، اظهار کرد: در بخش راهکارها اولین نکته که به مدیرکل دادگستری و استانداری منتقل شد درخصوص باغ ویلاهای غرب مشهد بود که چندین تخلف دارند و غیر مجاز فعالیت می‌کنند، بسیاری از این باغ ویلاها چاه غیرمجاز دارند که ابتدا باید این چاه‌ها بسته شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از این ویلاداران از زیرزمین کانال‌هایی زده‌اند و از خطوط انتقال آب شرب مشهد و روستاها برداشت می‌کنند و تعدادی از آن‌ها نیز برق غیر مجاز مصرف می‌کنند، گفت: درخواست ما از مقامات قضایی و استانداری برخورد با این‌گونه مالکین و دستور تخریب این ویلاها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: طرح سند سازگاری همیاران آب استان درسال ۹۸ تهیه شد و تمام شخصیت‌های حقوقی و حقیقی موثر در مدیریت منابع آب به ویژه کشاورزان در این طرح مشارکت داشتند.

علایی با بیان اینکه سال گذشته با کمک کشاورزان ۴۶۰ میلیون مترمکعب آب کمتر برداشت شد و میزان برق مصرفی نیز ۲۷۰ میلیون کیلووات ساعت کمتر مصرف شد، اظهار کرد: این کاهش برداشت‌ها و بارندگی نسبتا خوب، موجب شد سطح آب در چند دشت که یکی از آن‌ها دشت مشهد بود حدود ۳۵ سانتی متر افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی چاه‌های کشاورزی برقی به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و از شرکت قابل مدیریت است، گفت: این کنتورها برای کشاورزان بسیار کمک کننده بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه مهم‌ترین و صادق‌ترین مدیران آب دنیا و ایران کشاورزان هستند، عنوان کرد: کشاورزان در دنیا ۷۰ درصد، در ایران ۹۰ درصد و در خراسان ۸۰ درصد آب را مصرف می‌کنند.

طرح انتقال آب از دریای عمان با جدیت پیگیری می‌شود

علایی با بیان اینکه حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول خط انتقال است، گفت: طبق قولی که داده‌ایم با تمام توان در خدمت اجرای این طرح هستیم.

وی بیان کرد: شرکت آب فاضلاب مشهد و استان تلاش می‌کند مسائل مربوط به آب شرب را حل کند اما باتوجه به اینکه ۳۰ هزار کیلومتر طول شبکه آب‌رسانی شهرها و روستاهای استان است، یک شرکت به تنهایی نمی‌تواند مدیریت کند و مردم باید مشارکت همه جانبه داشته باشند.

خاموشی چراغ‎های مشهد با تولید رمزارزهای غیر مجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه مصرف برق در استان باید ۲۰۰ مگاوات و در مشهد ۱۰۰ مگاوات کاهش یابد، گفت: تولید رمز ارز غیر مجاز به شدت گسترش پیدا کرده است که باید جلوی آن گرفته شود در غیر این صورت، تابستان امسال شاهد خاموشی‌های متعددی در ساعات پیک مصرف برق خواهیم بود.

علایی عنوان کرد: باید چاه‌های کشاورزی و انشعابات غیرمجاز که برق مصرف می‌کنند شناسایی شوند و با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در ابتدا با موارد غیر مجاز مصرف برق در دو حوزه کشاورزی و خانگی برخورد جدی خواهیم کرد و بعد از آن برای سه حوزه اصلی خانگی، صنعت و کشاورزی برنامه‌ریزی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برق خانگی باید کم‌ترین آسیب را ببیند، اگر مردم می‌خواهند خاموشی نداشته باشیم باید همه دست به دست هم دهیم و نهایت صرفه‌جویی در مصرف برق را داشته باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 132