اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح ۸ هکتار از اراضی بخش شهرستان مشهد
اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح ۸ هکتار از اراضی بخش شهرستان مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در عملیات وسیعی، ۳۲مورد دیوارکشی، ۲۵ مورد پی کنی که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود در اراضی روستای گازارگاه و معین آباد در بخش تبادکان تخریب شد.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در عملیات وسیعی، ۳۲مورد دیوارکشی، ۲۵ مورد پی کنی که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود در اراضی روستای گازارگاه و معین آباد در بخش تبادکان تخریب شد.

پس از گشت و رصد که توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و رئیس اداره امور اراضی مشهد که از اطراف شهر صورت گرفت، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان متوجه حجم وسیعی از تغییر کاربری‌ها در روستای گازارگاه و معین آباد توابع بخش تبادکان گردید.

طهماسبی زاده با بیان اینکه همین موضوع کافی بود که از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق دادستان مرکز استان، معاونین دادستان و شورای حفظ حقوق بیت المال اقدام نماییم، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال، و مراجع محترم قضایی و انتظامی و با همکاری کارکنان زحمت کش امور اراضی شهرستان مشهد و با بسیج کلیه امکانات عملیاتهای قلع و قمع ۳۲ مورد دیوارکشی و ۲۵ مورد دپوی مصالح و پی کنی که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود در اراضی روستای گازارگاه و معین آباد بخش تبادکان انجام گرفت.

وی ادامه داد: در پایان عملیات قلع و قمع، از آن همه دیوار و بنا که می‌خواست ویلاهایی باشد تا جیب مردم ناآگاه و بعضا طماع را به این امید که ویلا را بخرند و به چند برابر قیمت بفروشند فقط تلی از خاک و سیمان و تعداد زیادی تانکرهای مچاله شده و دربهای فلزی در هم پیچیده چیزی بر زمین باقی نمانده بود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه با اجرای این اقدام قانونی که بارها در مورد تبعات آن هشدار داده ایم، همچنان شاهدیم عده‌ای گوش شنوایی برای شنیدن اخطارها متاسفانه نداشته اند، چرا که در پایان این اقدام تخریب صورت گرفت، تصریح کرد: این ادعا که برخی بگویند ما خبر نداشتیم روی این گونه زمینها نمی‌شود دیوار یا بنا ساخت، قابل قبول نیست، چرا که بارها دراین زمینه هشدارهای لازم واخطار داده شده و موارد قانونی را هم اعلام کرده‌ایم و عاملان این تغییرکاربری‌ها مشخص و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

طهماسبی زاده در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهر مشهد دقت کافی را به خرج دهند و از مراجع ذی‌صلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به حرف یک نفر بنگاه دار یا افراد محلی که مدعی می‌شوند درمحل تغییر کاربری مشکلی ندارد، اقدام به خرید نکنند که سرمایه آن‌ها به باد خواهد رفت.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی مشهد، از خریداران ملک‌های دارای تغییر کاربری درخواست کرد قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی شهرستان در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 76