کمیته فنی کشت پاییزه با حضور مدیر زراعت سازمان در شهرستان جوین
کمیته فنی کشت پاییزه با حضور مدیر زراعت سازمان در شهرستان جوین

جلسه کمیته فنی کشت پاییزه با حضور مدیر زراعت سازمان و معاون زراعت و مدیر جهاد کشاورزی و مسئول تولیدات گیاهی و مسئولین مراکز در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه، گفت: مهمترین عامل در کشت پاییزه نیز وضعیت بارندگی و نزولات آسمانی نیز میباشد که متاسفانه با شرایط آب و هوایی سال جاری و کاهش نزولات جوی در صورت غافل بودن از تغذیه گیاه ت متاسفانه شاهد طغیان و حجوم آفات درمزارع خواهیم بود.

عدالتیان خاطرنشان کرد: به تبع در شرایط کم آبی گیاه دچار ضعف شده و آفاتی همچون شته و… ممکن است خسارات بسیار زیادی به کشاورزان و بهره برداران وارد سازد که این امر با تشکیل کلاس‌های آموزشی و ارتقا دانش کشاورزان و آشنایی آن‌ها با تغذیه گیاهی و انواع محلول‌های مترفع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در استان و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی نیز دارد، عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان جوین با دارا بودن خاک حاصلخیز و آب بسیار با کیفیت میتواند به عنوان ظرفیت بسیار خوبی هم به عنوان اشتغالزایی و هم به عنوان سرمایه گزاری محسوب شود.

علی اکبر قارزی در دیدار با مدیر زراعت سازمان (عدالتیان) و معاون زراعت سازمان (گندم زاده)، اظهار کرد: به لطف خدا شهرستان جوین در سال زراعی ۹۹ موفق به کسب رتبه اول در عملکرد محصول پیاز و کسب رتبه اول در سطح زیرکشت چغندر قند پاییزه و بهاره و همچنین کسب رتبه اول در کشت ذرت بذری در ارزیابی‌های استانی شده است.

قارزی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران و معاونین سازمانی، گفت: بدون شک حضور مدیران ستادی در شهرستان‌ها مایه‌ی قوت قلب همکاران و کشاورزان خواهد بود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 162