مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دستورالعمل اعمال محدودیتهای جدید کرونایی پس از دریافت به ادارات آموزش و پرورش سراسر استان ابلاغ خواهد شد.
به گزارش اختر شرق؛ خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس غیر حضوری روسای ادارت آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که دستورالعمل اعمال محدودیتهای جدید کرونایی پس از دریافت به ادارات آموزش و پرورش سراسر استان ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: دانش آموزان سرمایه و امید آینده کشور هستند و آموزش و پرورش بایستی در این سال تحصیلی پر چالش قابلیتها و ظرفیتهای خود را نشان دهد و از این آزمون سربلند بیرون آید.
وی ادامه داد: کارکرد یاددهی یادگیری، کارکرد فیزیکی، کارکرد عاطفی و روانی و کارکرد تعاملی و سازمانی به عنوان کاردهای پیدا مدرسه به شمار میروند که در شرایط کنونی محدود شدهاند و لذا بایستی بر کارکرد یاددهی و یادگیری در شرایط موجود تمرکز نماییم.
خدابنده عنوان کرد: در مناطقی که کلاسهای درس حضوری دایر است، بخشی از دانش آموزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی از آموزشهای حضوری بهره میبرند و گروهی دیگر به دلیل دغدغه حاصل از شیوع ویروس کرونا از آموزشهای مجازی استفاده میکنند، آموزشهای تلویزیونی نیز برای استفاده دانش آموزانی که به کلاسهای درس حضوری و آموزشهای مجازی دسترسی ندارند تدارک دیده شده است و درسنامههایی هم نیز برای آن گروه از دانش آموزانی که به هیچ یک از روشهای فوق دسترسی ندارند آماده شده است تا به این شکل بتوانیم تمامی دانش آموزان سطح استان را تحت پوشش قرار بدهیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شیوههای یاد شده قطعا تنها شیوههای موجود برای ارائه آموزش به دانش آموزان نیست، از تمامی مدیران و معلمین مدارس درخواست میکنیم تا نظرات و پیشنهادات خود در زمینه شیوههای ارائه آموزش به دانش آموزان در این شرایط را به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود ارائه نمایند تا در پس از بررسی و جمعبندی به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال گردد.
خدابنده با اشاره به اینکه وضعیت استفاده هر دانش آموز از روشهای مختلف آموزش در اطلس یادگیری مشخص است و با یستی باتوجه به آن دانش آموزان به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند، مطرح کرد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق محروم و روستایی که امکان شناسایی آنها مهیاتر است، شناسایی و زمینه بازگشت آنها را به مدرسه فراهم شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه رشد مشارکت اولیا در نظارت و کنترل برای فعالیتهای معلمین و هم چنین در امر تدریس، تفهیم و حل مسائل دانشآموزان از جمله این امور است، خاطرنشان کرد: مدرسه یک نهاد سازمانی است و کادر اجرایی آن به منظور پاسخگویی به مراجعات احتمالی باید در مدرسه حضور داشته باشند مگر اینکه سایر ادارات و نهادهای سازمانی نیز تعطیل شوند.