گدایان در نیشابور ماهانه ۱۲ میلیون تومان درآمد دارند
گدایان در نیشابور ماهانه ۱۲ میلیون تومان درآمد دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور گفت: گدایان در نیشابور ساعتی ۴۰ هزار تومان و ماهانه ۱۲ میلیون تومان درآمد دارند.

به گزارش اختر شرق؛ حاجتمند، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی نهادی حمایتی است که زیر نظر مقام معظم رهبری باهدف کمک به مستمندان و محرومین جامعه تشکیل‌شده است، گفت: خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند که یا سن مرد بالای ۶۰ سال باشد و به‌عنوان کارافتاده تلقی شود یا بیمار با نظر کمیسیون پزشکی باشد.

وی ادامه داد: خانم‌ها درصورتی‌که بی‌سرپرست باشند یا سرپرست فوت کرده باشد یا طلاق گرفته باشد تحت پوشش امداد قرار می‌گیرند.

حاجتمند با اشاره اینکه خانواده‌ها بر اساس نیازمندی و شرایط از خدمات امداد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اولین خدمت امداد معیشت خانواده است بعدازآن درمان، عمران خودکفای عناوین خدمت‌رسانی کمیته امداد است.

وی ادامه داد: ما در شهرستان نیشابور ۱۵۰۷۴ خانواده تحت پوشش‌داریم این خانوارها از تمام خدمات امداد استفاده می‌کنند و ۲۰۵۱ خانوار از خدمات تک ما استفاده می‌کنند. تعداد افراد تحت پوشش ما ۲۶۴۹۱ نفر هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور بیان کرد: ۴۰ درصد از خانم‌های که سرپرستشان فوت‌شده و ۴۹ درصد از خانم‌های که طلاق گرفته‌اند عضو کمیته امداد هستند.

وی افزود: ماهی ۱۳ میلیارد تومان کل مبلغ مستمری‌بگیران کمیته امداد نیشابور است و ۲۰۰ میلیون کل جمع‌آوری ما از صندوق‌های صدقات است.

حاجتمند بیان کرد: ما در تمام مناطق نیشابور و برای تمام افراد تحت حمایت امداد خدمات فرهنگی تربیتی آموزشی داریم. در سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد ریال در بحث فرهنگی هزینه کردیم و امسال هم حدود ۲۰ میلیارد برآورد ما برای بخش فرهنگی هست که شامل کمک‌هزینه تحصیل و بحث آموزش است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۳۳ مورد جهیزیه پرداخت کرده‌ایم که هم به شکل کمک‌هزینه جهیزیه و هم به شکل کالا بوده است؛ و ما هیچ جهیزیه‌ای رو بدون کلاس آموزشی به نوعروسان پرداخت نکرده‌ایم و تمام نوعروسان ما باید در کلاس‌های آموزشی ما شرکت کنند. ما در چند سال گذشته در بین خانواده‌های مددجو آمار طلاقمان پایین‌ترین آمار طلاق کشور بوده است.

وی افزود: ۴۶ هزار صندوق کوچک و ۲۸۹ صندوق متوسط و ۱۳۷ صندوق بزرگ در شهرستان نیشابور داریم و جمع پول‌های جمع‌آوری‌شده حدود ۲۰۰ میلیون در ماه است.

حاجتمند بابیان اینکه گدایان در نیشابور ساعتی ۴۰ هزار تومان درآمد دارند یعنی ماهی ۱۲ میلیون تومان. خواهش من از مردم نیشابور این است که به گدایان و متکدی گران کمک نکنید. کمک به متکدی گران بزرگ‌ترین دلیل جمع نشدن آن‌ها از خیابان‌ها است، عنوان کرد: هر متکدی را در سطح شهر دیدید به کمیته امداد بگویید شخصاً برای تحت پوشش قرار دادن آن در کمیته امداد اقدام می‌کنم و سعی بر توانمندسازی او می‌کنیم اما متأسفانه اکثر این افراد به دنبال کمک‌های مردم تنبل شده و از درآمد بالایی گدایی راضی هستند و تن به کار نمی‌دهند و در حال ترویج این فرهنگ هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به گرانی موجود و کمبود اعتبارات حتی برای تأمین ایزی لایف بیماران نیازمند دچار مشکل هستیم و از مردم می‌خواهیم کمک‌های خود را به‌صورت هدفمند انجام دهند و با کمک به گدایان سطح شهر باعث ترویج این فرهنگ نشوند.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 15