کنگره «یادواره بانوی با فضیلت» ۲۰ بهمن در مشهد برگزار می شود
کنگره «یادواره بانوی با فضیلت» ۲۰ بهمن در مشهد برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس تصریح کرد: همزمان با برگزاری این کنگره بانو قانع مدیر و موسس حوزه علمیه حضرت رقیه (س) مشهد بانوی هم عصر طاهایی معرفی خواهند شد و در ادامه پوستر فراخان ارسال مقالات برای سال آینده و دو کتاب تالیف شده مکتب نرجس رونمایی می شود.

به گزارش اختر شرق؛ با بیان اینکه تاکنون ۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره «یادواره بانوی با فضیلت» رسیده است؛ افزود: ارسال آثار ادامه دارد و احتمالا تعداد این آثار تغییر خواهد کرد؛ همچنین فراخان مقالات در دو محور موضوع زن و خانواده و شیعه شناسی بوده است و در این دو محور مقالات ارسال شده است.

شایسته خوی بیان کرد: ما میخواهیم تضارب آرا و اندیشه های مختلف را با برگزاری پیش نشست های علمی قبل از این کنگره داشته باشیم به همین منظور در برگزاری کنگره «یادواره بانوی با فضیلت» دو پیش نشست علمی در ۱۳ و ۱۷ بهمن با دو موضوع اجتماعی و تبیین نقشه جامع هویتی شخصیت حضرت زهرا (س) برگزار می شود .

وی با بیان اینکه در این پیش نشست ها میهمانانی از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه حضور خواهند داشت و برون داد این پیش نشست ها حکم بیانیه عملیاتی برای جامعه علمی و نخبه کشور خواهد بود؛ افزود: در موضوع اجتماعی این پیش نشست ها به موضوعاتی چون نحوه ورود بانوان به ورزشگاهها و امثالهم پرداخته خواهد شد که باید حوزه علمیه باید مشخص کند که در یک حکومت و جامعه اسلامی اگر بانوان در عرصه های اجتماعی حضور پیدا کنند با چه پارامترها و فاکتورهایی باشد.

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس در ادامه از تغییر خیابان دانش غربی به نام بانو طاهایی همزمان با برگزاری کنگره «یادواره بانوی با فضیلت» خبر داد و افزود: با پیگیری های چند ساله خوشبختانه با تغییر خیابان دانش غربی که به مکتب نرجس منتهی می شود موافقت شده است.

وی اظهار کرد: استاد بانو طاهایی شخصیت بسیار فرهیخته، خالص و کاملا مردمی بود و خود زیر نظر اساتید برجسته پرورش یافته و اساتید برجسته ای نیز تربیت کرد که اکنون مدیر مدارس علمیه هستند. وی که تعلیم و تربیت بانوان را در منزل خود برعهده داشت در سال  1345 مکتب نرجس را تاسیس کرد و عرصه کار خود را گسترده کرد و اکنون نیز ۷۰۰ طلبه ایرانی و ۱۵۰ طلبه غیر ایرانی از ۲۰ ملیت در این مکان تحصیل می کنند، بانو طاهایی در سال ۱۳۸۸ به رحمت ایزدی رفت.

شایسته خوی با بیان اینکه به دلیل اقدمات ارزشمند بانو طاهایی هر ساله این مدرسه همایش علمی برگزار می کند و همراه با برگزاری آن بانوان برجسته حوزه علمیه هم عصر این بانو را معرفی می کند؛ تصریح کرد: مهمترین هدف از برگزاری این کنگره، الگو سازی برای زنان و دختران جوان برای دریافت الگوهای واقعی و صحیح، ایجاد بینش تخصصی نسبت به شعائر مذهبی، بستر سازی به منظور جذب، سازماندهی، پویا سازی و ایجاد انگیزه در طلاب، دانشجویان و نسل جوان در حوزه معارف اسلامی و دینی با تاسی به الگوهای موفق می باشد.

وی از دیگر اهداف کنگره فراهم سازی بسته های فرهنگی مناسب برای تعلیم و تربیت و استفاده از روش ها و شیوه های نو و کارآمد در زمینه آموزش و پرورش و شناخت آسیب ها و چالش ها و به جهت اهمیت جهاد تبیین که حضرت آقا تاکید کردند، شیوه های علمی جهاد تبیین در سیره استاد طاهایی و بانوان فاضله هم عصرشان خواهد بود به جهتی که نسل دغدغه مند امروز از این روش ها مدل سازی کند و با اقتضاعات امروز علمیاتی نماید.

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس اظهار کرد: یکی از اقدامات خانم طاهایی نیروسازی و کادر سازی بود، بالغ بر ۱۹ شهرستان که بانو طاهایی حوزه علمیه تاسیس کرد مدیران این حوزه ها از شاگردان و دانش آموختگان وی هستند .

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس از جمله دستاوردهای این کنگره در این ۱۲ سال را الگو سازی ابعاد مختلف تعلیم و تربیت با ارائه  مدل، تهیه و ارائه بسته های فرهنگی مناسب، ارائه مطالب در نشریه تخصصی میراث طاها و نشریه عمومی شمیم نرجس که متناسب با برنامه های روز است و تاسیس مرکز پژوهشی و ارائه دستاوردهای مکتب نرجس به دانشگاهها و مراکز مختلف را عنوان کرد.

شایسته خوی گفت: کنگره «یادواره بانوی با فضیلت» به یادبود بانو طاهایی از بانوان برجسته دینی در ۲۰ بهمن ماه سال جاری با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی در مکتب نرجس مشهد برگزار می شود.

image_printچاپ مطلب

Views: 23