کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر برگزارشد
کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر برگزارشد

امیر دایی صراف فرماندار و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و رونق تولید و کسب و کار باید مزیت‌های نسبی شهرستان بویژه در سطح روستاها شناسایی و براساس آن برای هر روستا برنامه‌ریزی نمائیم.

به گزارش اخترشرق؛ وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی دهیاران درروستاها اشتغال است خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) کارگروه اشتغال در ۲۵ روستا ی شهرستان با حضور معتمدین و افراد موثر هر روستا تشکیل خواهد شد تا پس از آن درراستای مزیتهای نسبی هر روستا که شناسایی شده است بتوانیم زنجیره‌های تولید را شکل دهیم و زمینه کسب و کار و اشتغال را فراهم نماییم.

امیر دایی صراف با اشاره به اینکه مزیت‌ها در شهرستان زیاد است افزود: باید با خلاقیت وایده‌پردازی بدنبال ایجاد ارزش افزوده برای ارائه بهتر محصولات بویژه در بخش کشاورزی در بازارهای مختلف باشیم.

فرماندار شهرستان کاشمر با بیان اینکه انگور و انار به عنوان محصولات کشاروزی مهم شهرستان می‌باشد برلزوم جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاروزی و ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی تاکید نمود.

دایی صراف خاطرنشان کرد: بیش از ۶هزار نفر در زمینه تولید قالی و فرش در شهرستان درحال اشتغال و فعالیت هستند و به عنوان یکی از مزیت‌های نسبی باید صنایع پایین دستی فرش و زنجیره‌های تولید آن درشهرستان ایجاد شود.

فرماندار گفت: از دیگر مزیتهای نسبی شهرستان که باید برای فعال شدن آن بویژه در سطح روستاها برنامه ریزی شود فرت بافی است که برای رونق آن و ایجاد زنجیره‌های تولید فرت با مشارکت بنیاد کرامت آستان قدس و پیگیری که در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به شهرستان شد مقرر گردید تسهیلا قرض الحسنه برای ایجاد زنجیره‌های تولید فرت در اختیار شهرستان قرار گیرد.

دایی صراف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فعالیت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد باید درزمینه ارتباط بخش صنعت به عنوان یکی از بخش‌های موثر در زمینه تولید و اشتغال با شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 34