چغندرکاران گلستان عمده مطالبات خود را از کارخانه قند جوین دریافت کردند
چغندرکاران گلستان عمده مطالبات خود را از کارخانه قند جوین دریافت کردند

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: چغندرکاران گلستانی با دریافت ۶۲۰ میلیارد ریال، بیش از ۸۰ درصد مطالبات خود را بابت تحویل چغندر به کارخانه قند جوین در سال جاری دریافت کردند.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی بابیان اینکه با پایان یافتن فصل برداشت چغندر پاییزه، ۸۷ هزار و ۴۰۷ تن محصول مزارع استان گلستان تحویل کارخانه قند جوین شده بود، عنوان کرد: این میزان چغندرقند از سطح دو هزار و ۹۵ هکتار از کشتزارهای استان گلستان برداشت‌شده است.

قارزی بیان کرد: استان گلستان در ردیف استان‌های برتر تولیدکننده چغندرقند پاییزه کشور است که بخش عمده محصول آن تحویل کارخانه قند جوین می‌شود.

مهدی طلوعی نسب مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین با اشاره به اینکه با پرداخت ۳۲۰ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال طی روزهای گذشته مجموع پرداختی به چغندرکاران گلستانی به ۶۲۰ میلیارد ریال رسید، گفت: امسال عملیات برداشت چغندرهای موردنظر پس از انتقال متوسط روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن چغندرقند از گلستان به کارخانه جوین با تحویل ۸۷ هزار و ۴۰۷ تن با میانگین عیار ۱۶.۵۴ به پایان رسید.

وی ادامه داد: براثر کاهش نزولات جوی در استان گلستان و تأثیر مستقیم آن بر تولید محصولات پاییزه شامل گندم، کلزا و چغندرقند، کاهش عملکرد در واحد سطح رخ داد که نتیجه آن کم شدن ۲۰ هزار تنی میزان تولید چغندر در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته بود.

طلوعی نسب در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان جوین نیز با چهار هزار هکتار کشتزار چغندرقند از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است؛ جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی در بخش‌های باغداری، دام‌پروری و طیور دارد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 110