چغندرقند محصولی اشتغالزا و مهمترین ماده اولیه کارخانه قند جوین
چغندرقند محصولی اشتغالزا و مهمترین ماده اولیه کارخانه قند جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با تاکید بر اهمیت کشت محصولات استراتژیک از مزارع چغندرقند این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اهمیت محصولات استراتژیک در جهت تامین امنیت غذایی و خودکفایی در تامین این نیاز که موجب اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشورمان میشود، گفت: بدون شک کارخانجات قند برای شروع بکار نیز نیازمند ماده‌ی خام میباشد که چغندرقند مهمترین ماده اولیه این کارخانجات محسوب میشود.

علی اکبر قارزی با بیان اینکه هم افزایی در پیوستن به چرخه تولید در تمام بخش‌ها و در تمامی زیربخش‌ها موجب رونق اقتصادی نیز میشود، گفت: در مرحله اول کشاورز با تولید محصول چغندرقند و تحویل به کارخانه و شروع بکار کارخانه قند که خود موجب اشتغالزایی نیز میشود چرخه اقتصاد را در منطقه میچرخاند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین خاطرنشان کرد: تولید شکر از اولین مرحله کشت چغندرقند در مزرعه تا مرحله برداشت و بارگیری تا مرحله تولید شکر در کارخانه قند نیاز شدید به نیروی انسانی دارد، بطوری که طبق گفته کشاورزان در مرحله کشت، برداشت به طور متوسط برای هر هکتار زمین نیاز به پنج نیروی کاگری میباشد.

قارزی با دعوت از کشاورزان به کشت اینگونه محصولات، عنوان کرد: هر کشوری برای تامین امنیت غذایی نیز نیازمند به تامین محصولات راهبردی در داخل همان کشور است و جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تامین این نیاز ملزم به صدور شیوه نامه‌ها و ساست‌هایی برای تولید و جذب این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به سازگاری چغندر در شرایط آب و هوایی مختلف، گفت: یکی از مهمترین نقاط قوت کشت این محصول، خرید تضمینی چغندرقند توسط دولت است که این اطمینان خاطر را به کشاورز برای خرید به قیمت مناسب خواهد داد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 26