پرداخت صد درصدی مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه قند جوین
پرداخت صد درصدی مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه قند جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: کارخانه قند جوین در این شهرستان، با پرداخت یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال، مطالبات چغندرکاران را به طور کامل تسویه کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: امسال ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ تن چغندر از سوی کشاورزان چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شد.

مدیر کشاورزی شرکت کشت وصنعت جوین نیز عنوان کرد: شهرستان جوین قطب تولید چغندر قند خراسان رضوی است، به طوری که طی سال جاری حدود ۳۰۰ هزار تن محصول از ۴۵۳۲ هکتار سطح زیر کشت چغندر در این شهرستان برداشت شد.

مهدی طلوعی نسب با بیان اینکه عیار پایه چغندر قند ۱۶ است و با افزایش و کاهش عیار از این رقم مبنا، میزان رقم پرداختی به کشاورز نیز تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: میانگین عیار چغندر قند امسال در این کارخانه ۱۸/۳ درصد بود که نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

طلوعی با بیان اینکه بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند جوین تحویل داده شده است، عنوان کرد: درصدی از تولید این محصول در جوین، به کارخانه‌های قند غیر بومی این شهرستان، شامل قند نیشابور، قند شیروان و قند شیرین ارسال گردید.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 86