پایان مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج کشوری در بجستان
پایان مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج کشوری در بجستان

مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج بجستان پس از ۸ ساعت رقابت بیش از ۱۰۰ نفر از شطرنج بازان کشوری و استانی در شهرستان بجستان برگزار گردید.

مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج بجستان پس از ۸ ساعت رقابت بیش از ۱۰۰ نفر از شطرنج بازان کشوری و استانی در شهرستان بجستان برگزار گردید.

به گزارش اختر شرق؛ مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج بجستان پس از ۸ ساعت رقابت بیش از ۱۰۰ نفر از شطرنج بازان کشوری و استانی در شهرستان بجستان برگزار گردید.

در این مراسم نفرات برگزیده گروه‌های سنی مختلف به تفکیک خانم و آقا معرفی و نفرات اول تا پنجم به‌صورت کلی تمامی گروه‌ها اعلام و به همه معرفی‌شدگان لوح تقدیر و هدایایی نیز اهداء گردید و از زحمات متصدیان و مسئولان استانی و شهرستان به لحاظ تلاش شبانه‌روزی قدردانی و تشکر گردید.

علی‌اصغر اکبری مسئول اداره ورزش و جوانان بجستان در حاشیه این دیدار و پس از پایان مراسم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اختر شرق گفت: این سری از مسابقات که برای اولین بار در بجستان برگزار می‌گردد حاصل دو سال تلاش همکاران من در هیئت شطرنج استان و همکاران اداره ورزش و جوانان این شهرستان می‌باشد که توانستیم به بهترین صورت آن را مدیرت و ضمن جذب حداکثری بازیکنان از سراسر کشور مقدمات جلب رضایت آنان را در یک شبانه‌روز مهمان‌نوازی جلب نماییم.

اکبری افزود: در دو سال گذشته رده‌های آموزشی متفاوت و متناوبی برگزارشده و علاقه‌مندان شطرنج به سایر استان‌ها اعزام‌شده‌اند تا زمینه انجام مسابقات فراهم و علاقه‌مندان به این ورزش امروز بتوانند از سطح بالایی برخوردار باشند.

وی گفت: امروزه امکانات خوبی را در هیئت شطرنج بجستان داریم بالغ‌بر ۳۵ میلیون تومان در دو سال گذشته امکانات خریداری و امید است بتوانیم امکانات بهتری جذب کرده و در سال آینده هم‌زمان با این تاریخ این سری از مسابقات در شهرستان را برگزار کنیم و زیرساخت‌های حداقل ۵۰ ورزشکار را بتوانیم فراهم کنیم.

اکبری با اذعان به اینکه امروز ما توانستیم مسابقات بدون تنش و حاشیه و با آرامشی برگزار کنیم گفت: همه این‌ها ثمره جلب همکاری اداره کل و اداره ورزش و جوانان بجستان بوده و نتیجه بر اینکه دو سال کار و تلاش کسب رتبه سوم استانی در بین ۳۱ شهرستان بوده است.

وی هدف از انجام این مسابقات در بجستان را آشنایی جوانان با بزرگان شطرنج کشور و استان و معرفی بجستان به سایر شهرستان‌ها و معرفی جاذبه‌ها و محصولات بجستان به سایر شهرستان‌ها بوده که موفقیت خوبی هم در این زمینه‌ها کسب کردیم.

وی با قدردانی از خبرنگاران و اعضای هیئت شطرنج شهرستان و مسئولان که همراهی و حمایت کردند ابراز امیدواری کرد در سال آینده با استقبال خوب همشهریان و اینکه بتوانیم با زیرساخت‌هایی که آموزش‌وپرورش در مدارس ایجاد کرده و اینکه بتوانیم در هفته یک روز آموزش داشته باشیم حداقل ۲ قهرمان کشوری در مسابقات داشته باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3