ورود دادستان قوچان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
ورود دادستان قوچان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان گفت: حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان اقدامی موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این قشر آسیب‌پذیر است.

به گزارش اختر شرق؛ در راستای ارتقاء و بهبود سطح کمک‌های مادی و معنوی انجمن حمایت از زندانیان قوچان، جلسه‌ای با موضوع طرح معرفتی، بصیرتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با حضور حسن همتی فر دادستان قوچان، مصطفی بهرامی رئیس زندان و خلیلی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان در دفتر انجمن برگزار شد.

حسن همتی فر با بیان اینکه برخی از مددجویان از خانواده‌های بی‌بضاعت و محروم جامعه هستند، بر ضرورت توجه و حمایت بیشتر از سوی این انجمن در جهت خدمت رسانی به این خانواده‌ها که از اقشار آسیب پذیر جامعه نیز می‌باشند، تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان ضمن تقدیر از حضور حاضرین در جلسه و اعضای این انجمن در راستای خدمت رسانی به مددجویان بی‌بضاعت و خانواده آنان، از مشکلات خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد سخن به میان آورد و گفت: خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند وعدم حمایت‌های مادی و معنوی از این قشر آسیب‌پذیر، موجب ورود آن‌ها به چرخه جرم می‌شود.

وی ادامه داد: با زندانی شدن سرپرست خانوار، فشارهای روانی و مالی جبران ناپذیر متحمل خانواده آنان شده و با اقداماتی که برای حمایت از خانواده‌های زندانیان وجود دارد، این خانواده‌ها در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی و درگیر مشکلات مالی، عاطفی می‌شوند.

همتی فر اظهار کرد: شکر خدا بیشتر محکومین ما مشکل مالی دارند که امیدواریم با مساعدتهای انجمن و خیرین شهرستان، آن‌هایی که مبلغ بدهی‌هایشان کمتر است آزاد گشته و به آغوش خانواده هایشان، بازگردند.

در ادامه جلسه مصطفی بهرامی رئیس زندان شهرستان قوچان نیز با حضور در این جلسه طی سخنانی با اشاره به تعامل سازنده سیستم قضایی و اداره زندان و بازدید‌های مکرر دادستان شهرستان قوچان از زندان را نشاندهنده تلاش مسئولین در جهت کاهش آسیب‌های پر خطر در زندان بر شمرده و گفت: هدف در نظام اسلامی تحقق عدالت و ایجاد آرامش و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. وقتی یک زندانی به حکم مرجع محترم قضایی وارد زندان می‌شود خانواده او در معرض آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرد. واز سویی قانون برای زندانی در جهت تامین امنیت جامعه باید اجراء شود و از طرف دیگر باید مراقب باشیم تا خانواده‌های مددجویان دچار آسیب نشوند. این امر یکی از وظایف خطیر انجمن حمایت است که مدیر عامل انجمن باید توجه جدی به این مقوله داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ در ادامه نشست، دادستان عمومی و انقلاب قوچان به همراه رئیس زندان و مدیرعامل انجمن با خانواده‌های مددجویان ملاقات و مشکلات آنان را بررسی کردند.

در پایان هم بسته‌های معیشتی به ارزش ۳۰ میلیون تومان توسط دادستان و رییس زندان از سوی انجمن حمایت زندانیان، بین خانواده‌های حاضر در این جلسه اهدا شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 93