نتیجه تست کرونا ۳۵ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می‌شود
نتیجه تست کرونا ۳۵ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می‌شود

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر نتیجه آزمایش کرونا افزون بر ۳۵ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه مثبت می‌شود و این میزان از ابتدای آغاز موج پنجم کرونا و شیوع دلتای هندی در حال افزایش است.

به گزارش اختر شرق ؛ دکتر محمدحسن درخشان اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سرپایی و برای افراد با علائم مشکوک به کرونا دایر است.

وی افزود: متأسفانه سطح سنی مبتلایان به ویروس کرونا در موج‌های چهارم و پنجم کاهش‌یافته و در ۲ موج اخیر به‌خصوص در موج پنجم، افزایش چند برابری درگیری‌ها و شدت سرایت‌ها را به‌خصوص در موارد خانوادگی داشته‌ایم، زیرا قالب درگیری و سرایت ویروس دلتا به‌صورت خانوادگی بوده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در موج پنجم کرونا تمامی سنین به‌ویژه کودکان و نوجوانان درگیر می‌شوند، ضمن اینکه افزایش میزان ابتلای جوانان، میان‌سالان و کهن‌سالان به کووید ۱۹ را هم شاهد بوده‌ایم.

دکتر درخشان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌ویژه استفاده از ماسک،  فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها اکنون بیش از هرزمانی ضروری است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2