مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ شهریورماه شهرستان باخرز
مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ شهریورماه شهرستان باخرز

خطیب جمعه باخرز سفر ناوگروه ارتش را طولانی‌ترین سفر نظامی دریایی در طول تاریخ دانسته و ابراز داشت: این‌یک دستاورد بسیار بزرگ و غرورآفرین برای نظام اسلامی است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی امام‌جمعه باخرز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در مسجد جامع امام علی (ع) ایراد گردید، ضمن توصیه مؤمنین به تقوای الهی و نظم در کارها، خطبه اول را به یکی از مصادیق حق‌الناس یعنی آزار دیگران اختصاص داد.

  و اخلاقیات را متأسفانه زیر پا می‌گذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی با اشاره به یک حدیث قدسی به نقل از امام صادق (ع) که بنده آزاری را اعلام جنگ باخدا دانست به معرفی مصادیق آزار مردم پرداخت.

 امام‌جمعه باخرز نگاه آزاری و زبان آزاری را از مصادیق آزار دیگران دانسته و با اشاره به احادیث اهل‌بیت علیهم‌السلام، مؤمنین را به مراقبت در این موارد و پرهیز از ایجاد مزاحمت برای دیگران توصیه نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفته و از مجاهدت رزمندگان اسلام در برابر دشمن متجاوز بعثی تمجید نمود.

خطیب جمعه باخرز با اشاره به پیام تشکر رهبر معظم انقلاب نسبت به بازگشت مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این پیروزی به تشریح آثار این رویداد پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی اولین دلیل اهمیت این رویداد را حضور نیروی دریایی ارتش برای اولین بار در اقیانوس اطلس و نیمکره شمالی که نمایانگر شکوه و عظمت ایران اسلامی است دانسته و بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به مرحله‌ای از قدرت رسیده است که می‌تواند هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر، اظهار اندام کند و خود را به دنیا نشان داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی با تمجید از عملکرد غرورآفرین نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این حضور یعنی خط‌ونشان کشیدن برای آمریکا، یعنی اینکه نه‌تنها تحریم‌های آمریکا و ایادی آن نمی‌تواند حرکت مقتدرانه این مردم و این نظام را متوقف کند بلکه با حضور_نظامی خودمان در منطقه امن و حیات خلوت آمریکا اعلام می‌کنیم آنچه را که امامان انقلاب اعلام کردند که آمریکا در مقابل این نظام و در مقابل عزم و اراده و ایمان این مردم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام‌جمعه باخرز با اشاره به شکستن محاصره اقتصادی لبنان توسط ایران بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با این حضور و حرکات مقتدرانه، هیمنه پوشالی استکبار را شکسته است .

خطیب جمعه باخرز همچنین انهدام مقر تروریست‌های غرب کشور توسط سپاه پاسداران را برگ زرینی در روزهای اخیر دانسته و برهم زدن رابطه ایران با اقلیم کردستان عراق و منحرف کردن نگاه ایران به غرب را از اهداف این گروهک‌های تروریستی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاهدی در بخش دیگری از خطبه دوم، از خدمات کادر درمان در سراسر کشور و همچنین سپاه و نیروهای بسیجی در اجرای واکسیناسیون و طرح شهید سلیمانی که منجر به قطع زنجیره شیوع کرونا و نیز دولت به خاطر ورود محموله‌های چشمگیر واکسن تجلیل نمود.

امام‌جمعه باخرز در پایان از مردم عزیز خواست تا همکاری لازم را در جهت اجرای واکسیناسیون داشته باشند.

خبرنگار: آذرکیش

image_printچاپ مطلب

Visits: 8