فعالیت تالارهای عروسی خلاف قوانین اعلامی ستاد مقابله با کرونا است
فعالیت تالارهای عروسی خلاف قوانین اعلامی ستاد مقابله با کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به دلیل برخی از ضرورت‌ها تعدادی از اماکن با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی‌شده است اما فعالیت تالارهای عروسی تا اعلام دستورالعمل‌های جدید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خلاف قانون است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مهدی قلیان با اشاره به اینکه برای اماکنی مانند تالارهای عروسی و باشگاه‌های ورزشی هنوز دستورالعملی مبنی بر بازگشایی مجدد صادر نشده است خاطرنشان کرد: بسیاری از اماکن مانند سالن‌های تئاتر و سینما از تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص فعالیت شهربازی‌های روباز هنوز دستورالعملی مبنی بر بازگشایی نرسیده است و تبلیغاتی که برخی از افراد در خصوص بازگشایی این مراکز در فضای مجازی ارائه می‌دهند خلاف قانون است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه در خصوص بازگشایی تالارهای عروسی نیز اقدامات کارشناسی در وزارت بهداشت انجام‌شده است، اظهار کرد: هفته آینده قرار است نشست مشترکی میان وزارت بهداشت با وزارت کشور برگزار شود اما هنوز مجوزی برای بازگشایی تالارهای عروسی داده نشده است.

وی گفت: برگزاری مراسم عروسی خلاف قانون است و تاکنون چند مورد تالار عروسی که تخلف کرده‌اند پلمپ شده‌اند.

دکتر قلیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد موظف به اعمال قوانین در برابر اماکن مجوز دار است بنابراین رفتارهای خلاف قانون که بدون مجوز در شهر و در مکان‌های شخصی صورت می‌گیرد از دایره نفوذ دانشگاه علوم پزشکی خارج است، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد موارد مثبت سرپایی کووید-۱۹ بودیم که این اتفاق نگرانی را برای افزایش تعداد بیماران بستری در هفته آینده افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: مردم آگاه باشند که هرگونه محدودیت در سطح شهر به‌منظور حفظ سلامتی آن‌ها است و اگر مجوز بازگشایی اماکن جدید صادر شود ضمن اطلاع‌رسانی به جامعه، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن مجوز دار به‌طور مستمر نظارت می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5