ضبط و معدوم‌سازی ۶۵۰ کیلوگرم مرغ و آلایش تاریخ منقضی در کاشمر
ضبط و معدوم‌سازی ۶۵۰ کیلوگرم مرغ و آلایش تاریخ منقضی در کاشمر

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمراز ضبط ۶۵۰ کیلوگرم مرغ و آلایش تاریخ منقضی و غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد که زیر نظر کارشناسان این شبکه معدوم گردید.

به گزارش اخترشرق؛ دکتر سعید خانزاده افزود: طی روز گذشته اکیپ‌های بازرسی و کنترل بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان در بازدیدهای ادواری همراه با اعضای قرارگاه شهید امانی از یک فروشگاه عرضه مقدار ۶۵۰ کیلوگرم مرغ و آلایش تازه تاریخ منقضی و غیر بهداشتی، ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی جزء رسالت‌های اصلی دامپزشکی بوده و تامین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی و اصولی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، رستوران ها، قصابی‌ها و فروشگاههای زنجیره‌ای بر عهده دامپزشکی بوده و این جایگاه‌ها بصورت مستمر توسط بازرسان این شبکه رصد و پایش می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود که در این راستا از شهروندان خواهشمندیم به منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه، مراتب را با شماره ۵۵۲۲۷۳۱۳ اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23