شهردار گلبهار: برنامه ریزی در حوزه فرهنگی از سرفصل‌های مهم شهرداری است
شهردار گلبهار: برنامه ریزی در حوزه فرهنگی از سرفصل‌های مهم شهرداری است

شهردار گلبهار گفت: برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از سرفصل‌های مهم شهرداری می‌باشد.

به گزارش اختر شرق؛ سید ابوالفضل فاضلی حق پناه در جلسه مدیران خانه‌های فرهنگ تحت نظارت شهرداری گفت: جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری شهر گلبهار به صورت غیر رسمی که از طریق شاخص‌هایی چون جمعیت دانش آموزی، انشعابات آب، برق، گاز، تلفن و… به دست آمده نیازمند برنامه ریزی مدون در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ملی می‌باشد.

فاضلی حق پناه با اشاره به اینکه ضرورت حضور خانه‌های فرهنگ با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با هماهنگی شهرداری با توجه به‌عدم استقرار ادارات مستقل فرهنگی در شهر گلبهار یک نیاز می‌باشد، اظهار کرد: متولی فرهنگ شهر شورای فرهنگ عمومی است و شهرداری از ارکان آن می‌باشد و بایستی آموزش‌های شهروندی و فرهنگی را توسعه و گسترش دهیم.

شهردار گلبهار بیان کرد: خیلی از شهرها، داری سابقه تاریخی بوده اما شهر گلبهار نیازمند یک هویت شهری می‌باشد که لازم است نهاد‌ها و متولیان فرهنگی در این راستا نقش آفرینی کنند.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر گلبهار گفت: برای داشتن شهری پویا بایستی فرهنگ‌سازی کرد و مدیران فرهنگی الگو و نماد هستند زیرا آحاد مختلف جامعه از آنان الگو برداری می‌کنند.

قاسم نظری با بیان این مطلب که خانه‌های فرهنگ در راستای امور فرهنگی و ارتقاء آن حرکت و تلاش کنند و بین خانه‌های فرهنگ بایستی تعامل و همکاری باشد و از ظرفیت‌ها و فرصت‌های یکدیگر استفاده کنند، عنوان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی و گستردگی شهر گلبهار برنامه‌های فرهنگی به صورت محله محور توسط خانه‌های فرهنگ برگزار شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12