شناسایی و بکارگیری فروشندگان و تولیدکنندگان در بستر سامانه وندور شهرداری مشهد
شناسایی و بکارگیری فروشندگان و تولیدکنندگان در بستر سامانه وندور شهرداری مشهد

سومین کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی با هدف شناسایی و بکارگیری فروشندگان و تولیدکنندگان توانمند و با سابقه در بستر سامانه هوشمند تامین کنندگان شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد؛ سومین کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی – شناسایی و بکارگیری فروشندگان و تولیدکنندگان توانمند و با سابقه در بستر سامانه هوشمند تامین کنندگان شهرداری با مدیریت این اداره کل برگزار شد.

خسرو برزشی نماینده اتاق اصناف، علی توکلی کارشک دبیر اجرایی کمیسیون جوانان خانه صمت و سید جواد طباطبایی قمشه نماینده اداره کل برنامه و بودجه و ارزیابی عملکرد به همراه همکاران اداره کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ضمن تبادل نظر در خصوص نحوه بکارگیری فروشندگان و تولیدکنندگان در بستر سامانه هوشمند تامین کنندگان شهرداری به ارائه راهکار برای حضور حداکثری این افراد در سامانه پرداختند.

در این جلسه، پس از معرفی اداره کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ماموریت محوله در قالب نهادینه کردن مدیریت هماهنگ در سطح شهرداری و در ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی، موضوع کارگروه تحلیل که با هدف تحلیل اطلاعات و تصمیم‌سازی موثر در راستای بهره گیری از فرصت‌ها در ارتباط با اداره کل دفتر برنامه و بودجه و ارزیابی عملکرد و دستگاه‌های بیرونی از قبیل اتاق اصناف و خانه صنعت و معدن بود، ارائه گردید.

بر این اساس سامانه هوشمند تامین کنندگان شهرداری (وندور) و قابلیت‌های آن به اعضای جلسه به نمایندگی از تامین کنندگان فعال که قابلیت اجرای قراردادهای پیمان در شهرداری را دارا می‌باشند معرفی گردید.

نماینده معاونت برنامه ریزی شهرداری در این جلسه عنوان کرد: هدف از سامانه، افزایش رقابت و باز نمودن دامنه کار جهت ورود افراد توانمند بیشتری به قراردادهای پیمان شهرداری و ایجاد عدالت در واگذاری کار به پیمانکاران از طریق کسب اطلاعات اعضا و تامین کنندگان از قراردادهای شهرداری است که این امر منجر به بسترسازی عدالت محور در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و فضای اشتغال خواهد شد.

وی افزود: از طرفی مدیریت شهری در این بستر می‌تواند با گستره بیشتری از تامین کنندگان تعامل برقرار نماید و خدمات با کیفیت بهتر و با هزینه کمتری را به شهر و شهروندان ارائه نماید.

در این جلسه مقرر شد؛ لیست انجمن‌های تحت حمایت صنعت و معدن و اتاق اصناف جهت هماهنگی و معرفی سامانه وندور به انجمن‌های مربوطه ارائه شود؛ همچنبن چند نسخه دفترچه آیین نامه صلاحیت، توانسنجی و ارجاع کار به تامین کنندگان شهرداری مصوب شورای شهر، جهت اطلاع‌رسانی موضوع به نمایندگان اتاق اصناف و خانه صمت ارائه گردید.

بعلاوه مقرر گردید در گام نخست اتاق اصناف و خانه صمت با سه دسته تامین کنندگان تحت نظارت (فروشندگان، پیمانکاران و مشاورین) ارتباط و اطلاع‌رسانی لازم را جهت ورود به سامانه وندور صورت دهند.

و پس از آن در صورت تمایل و اعلامِ خانه صنعت و معدن و اتاق اصناف، آموزش‌های لازم جهت ثبت نام و ورود تامین کنندگان از سوی شهرداری در محل دستگاه‌های مربوطه ارائه گردد تا شاهد حضور بیش از پیش تامین کنندگان و ارتقای سلامت و دقت فراخوان‌های مناقصه شهرداری در راستای توسعه شفافیت، برقراری عدالت ارجاع کار، افزایش رقابت و کاهش هزینه‌های مدیریت شهری گردد.

لازم به ذکر است؛ فروشندگانی که دارای مجوز صنعت و معدن، انجمن صنفی مربوطه و یا کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی هستند قابلیت ورود به سامانه وندور را دارا می‌باشند. در خصوص پیمانکاران و مشاوران جهت ثبت نام در سامانه وندور، لازم است اقراد تحت نظامات سازمان مدیریت باشند.

گفتنی است؛ پیگیری مصوبات کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی تا منتهی شدن به نتیجه درخور در اداره کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به عنوان متولی هماهنگی‌های بین بخشی مورد پیگیری و رصد قرار خواهد گرفت.

image_printچاپ مطلب