سه تن شکر یارانه دار بین زنبورداران شهرستان جوین توزیع شد
سه تن شکر یارانه دار بین زنبورداران شهرستان جوین توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از توزیع سه تن شکر باقیمت یارانه‌ای به‌عنوان تغذیه تکمیلی بین زنبورداران شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه در سال گذشته در این شهرستان بالغ‌بر ۳۰ تن عسل تولیدشده است، گفت: حمایت از زنبورداران، ایجاد صنایع زنجیره‌ای و ارتباط حلقه تولید و مصرف عسل، ارائه آموزش‌های تخصصی به زنبورداران، حذف واسطه‌ها و مقابله با افراد سودجو در ارائه محصول تقلبی ازجمله راهکارهای رونق صنعت زنبورداری و حفظ اعتبار عسل است.

قارزی بابیان اینکه در شهرستان جوین تعداد ۳۸۸۱ کندو در حال فعالیت هستند، گفت: با توجه به بارش کم نزولات جوی و درنتیجه خشک بودن مرتع و نبود تغذیه کافی برای زنبور نیز بنا شد با عنوان تغذیه تکمیلی نیز سه تن شکر بین زنبورداران فعال شهرستان توزیع شود.

مریم آبرودی، مسئول تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه تغذیه کندوها برای افزایش تولید عسل و محصولات جانبی آن مانند موم، گرده گل و ژل رویال بدون کاهش کیفیت آن است، تصریح کرد: اختصاص شکر یارانه‌ای در راستای تغذیه تکمیلی پاییزه و زمستانه و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان انجام‌شده است.

 مسئول تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی جوین در پایان خاطرنشان کرد: عسل علاوه بر اینکه یک محصول خوراکی مفید و لذیذ است، دارای خواص دارویی بسیاری بوده و تأثیر آن در درمان بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های پوستی، گوارش و تقویت ایمنی بدن ثابت‌شده است، عسل بنا به خاصیت شفابخشی خود دستگاه گوارش را ضدعفونی کرده و باعث التیام زخم معده می‌شود، این محصول همچنین در درمان بیماری‌های عصبی، قلبی، استخوانی نیز مفید است.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 3