روستای کریم آباد رشتخوار را آسفالت کنید
روستای کریم آباد رشتخوار را آسفالت کنید

دهیار کریم آباد و جمعی از اهالی و اعضای شورای اسلامی با اشاره به اینکه کریم آباد یکی از روستاهای محروم و مظلوم کشور است، خواستار آسفالت محور روستا به شهر رشتخوار شدند.

به گزارش اختر شرق؛ حسن غلامی دهیار کریم آباد با بیان اینکه اهالی زحمتکش روستا سال‌هاست از محرومیت‌های فراوان رنج می‌برند ولی گله‌ای نداشته اند، گفت: بزرگترین درخواست مردم مظلوم روستای کریم آباد توجه به وضعیت نامناسب و خاکی بودن جاده روستا می‌باشد که کمتر از دو کیلومتر تا مرکز شهرستان بدون آسفالت مانده است، حتی تسطیح و رگلاژ جاده اصلی روستای ما نیز در طول سال به ندرت انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با اینکه برخورداری از حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی بر اساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستاییان است، متاسفانه این روستا علی رغم نزدیکی به مرکز شهرستان از جاده آسفالت محروم مانده است.

عضو شورای بخش مرکزی رشتخوار نیز گفت: کریم آبادی‌ها در زمستان به علت واقع شدن راه روستایی در مسیر سیل غیر قابل تردد است.

سنجری با بیان اینکه چه بسا بیمارانی که به علت این نقیصه دیرتر به مراکز درمانی رسیده‌اند و در زمستان سال ۹۷ مادری را که به علت سیل نتوانستن به موقع به مرکز درمانی برسانند، فرزندش در بین راه و حین زایمان متوفی گردید، خاطرنشان کرد: دختری خردسال که در سال ۹۸ دچار برق گرفتگی شد و به علت دیر رساندن جانش را از دست داد، نوجوانی ۱۷ساله در سال ۹۹ به علت خرابی جاده با خودرو واژگون گردید و شاید اگر خودرو اورژانس زودتر می‌رسید اهالی کریم آباد داغدار نمی‌شدند.

به گفته وی به علت سختی تردد در راه خاکی روستا که در دل رودخانه واقع شده است هزینه حمل و نقل برای جابجایی محصولات و نهاده‌های دامی و کشاورزی شدیدا بالا بوده و کمتر راننده‌ای حاضر به حمل بار به روستا و بالعکس است.

عضو شورای اسلامی کریم آباد بیان کرد: قلوه سنگ‌های راه خاکی روستا کریم آباد باعث مستهلک شدن سریع وسایط نقلیه و بعضا به پاره شدن لاستیک خودروها منجر شده است.

علی‌پور با بیان اینکه از طرفی روستاییان غالبا حاشیه‌نشین شهرها شده‌اند و حتی برای سرکشی و مراقبت از پدر و مادر پیرشان به سختی افتاده اند، عنوان کرد: با توجه به اینکه شغل بیشتر اهالی روستای دامداری و کشاورزی است، در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» عاجزانه تقاضای رسیدگی به وضعیت جاده خاکی روستا، زیرسازی و آسفالت جاده مزبور را خواستاریم.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 144