رئیس جهاد کشاورزی خوشاب: توسعه کشت‌های کم آب طلب ضرورت رونق کشاورزی
رئیس جهاد کشاورزی خوشاب: توسعه کشت‌های کم آب طلب ضرورت رونق کشاورزی

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب از توسعه کشت‌های کم آب طلب در شهرستان خوشاب طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب توسعه کشت‌های کم آب طلب را ضرورت رونق بخش کشاورزی در شرایط کمبود منابع آبی ذکر کرد و اظهار کرد: با توجه به کاهش مقدار و کیفت منابع آب، تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشتهای کم آب طلب مهمترین رویکرد جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی کشت‌های پر آب طلب مانند چغندر قند طی سال‌های اخیر در شهرستان کاهش یافته است.

رودسرابی با بیان اینکه توسعه کشت محصولاتی مانند پسته با عنایت به نیاز اندک آن به آب مورد توجه خاص قرار دارد، گفت: شهرستان خوشاب از دیرباز از ظرفیت‌های خاصی در تولید پسته برخوردار بوده است و از لحاظ سطح زیر کشت رتبه دوم استانی را دارا می‌باشد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب عنوان کرد: توسعه کشت محصولاتی مانند ارقام کم آب طلب انگور، توت و بادام دیر گل در اراضی شیب دار و احداث سامانه‌های آبگیر در این اراضی جهت جمع آوری آب باران از جمله اقدامات در جهت افزایش بهره وری آب به شمار می‌آید.

وی همچنین توسعه کشت برخی گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران را به عنوان محصولات کم آب طلب در سال‌های اخیر در شهرستان از جمله این اقدامات در شرایط کم آبی و با هدف افزایش درآمد بهره بردار از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح در این شرایط برشمرد.

رودسرابی همچنین از کشت گیاه دارویی زیره سیاه نیز برای اولین بار در شهرستان از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در جهت توسعه کشت‌های کم آب طلب نام برد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62