رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد: اشتغال هفت هزار نفر کارگر در ۱۲۹۸ کارگاه در تایباد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد: اشتغال هفت هزار نفر کارگر در ۱۲۹۸ کارگاه در تایباد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد در این مراسم با اشاره به اینکه در شهرستان تایباد هفت هزار نفر کارگر در ۱۲۹۸ کارگاه مشغول به کار هستند، گفت: به رغم شیوع ویروس کرونا در تایباد کاهش موقتی کار داشته‌ایم ولی تعطیلی کارگاه نداشته ایم.

به گزارش اختر شرق؛ با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان کارگران پایانه لجستیک مرزی پایبار، به مناسبت روز جهانی کارگر، از خدمات کارگران این ترمینال لجستیک مرزی تجلیل شد.

جمشید علی پور، مدیرعامل ترمینال لجستیک پایبار با تقدیر از زحمات کارگران این شرکت گفت: در حال حاضر سه هزار و پانصد نفر به صورت مستقیم در این شرکت فعال و شاغل هستند که از این تعداد ۷۵۰ نفر در قالب اکیپ‌های کارگری فعالیت دارند.

علی‌پور بیان کرد: از سال ۱۳۸۵ کار این ترمینال شروع شده و سرمایه اولیه آن ۱۹ میلیارد تومان بوده که در قالب تسهیلات بانکی دریافت شده و تاکنون برای دریافت این تسهیلات مبلغ حدود ۶۰ میلیارد تومان بابت سود و مالیات پرداخت نموده‌ایم که اگر قوانین و مقررات کمک کند، می‌بایست بخشی از این سود صرف امور رفاهی و مسکن کارگران شود، نه اینکه در قالب سود بانکی و مالیات به بانک و خزانه برگشت نماید.

مدیرعامل ترمینال لجستیک پایبار با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه ثابت این ترمینال ۱۴۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: فقط در سال جاری برای خرید دستگاه ایکس ری و جرثقیل‌های ریلی و دروازه ای، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌ایم که اعتبار در ۱۵ سال برگشت می‌کند.

علی‌پور بیان کرد: تاکنون هیچ سودی به اعضا شرکت پرداخت نشده و درآمد حاصله صرف خرید تجهیزات و توسعه گردیده است.

محمود بیانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد در این مراسم با اشاره به اینکه در شهرستان تایباد هفت هزار نفر کارگر در ۱۲۹۸ کارگاه مشغول به کار هستند، گفت: به رغم شیوع ویروس کرونا در تایباد کاهش موقتی کار داشته‌ایم ولی تعطیلی کارگاه نداشته ایم.

وی به بیکاری موقتی ۱۰۰ کارگر اشاره کرد و گفت: این ۱۰۰ نفر در این مدت بیمه بیکاری دریافت کرده اند.

بیانی با تقدیر از پشتکار مدیران شرکت پایبار در مرز دوغارون، اظهار کرد: مهمترین شرکتی که بیشترین کارگر را برابر قانون کار تاکنون در شهرستان مشغول نموده و کمترین مشکل کارگری را داشته است، ترمینال لجستیک پایبار است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در منطقه ویژه دوغارون و طرح توسعه منطقه ویژه وجود دارد که اگر افراد کار آفرینی مثل حاج آقای علیپور اقدام به سرمایه گداری کنند، مشکل بیکاری در تایباد و استان حل می‌شود.

بیانی، از مهندس جمشید علیپور به عنوان سرمایه گذار و کار آفرین که توانسته در این ایامی که جامعه با مشکل کرونا مواجه است بدون هیچ تعدیل نیرو و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران فعالیت نماید تقدیر نمود.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 58