در یک مراسم برخط، سرپرست نمایندگی محیط زیست جغتای معرفی شد
در یک مراسم برخط، سرپرست نمایندگی محیط زیست جغتای معرفی شد

آیین تودیع و معارفه سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان جغتای به صورت برخط و با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و فرماندار شهرستان جغتای در دفاتر کار خود برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ تورج همتی در این مراسم که به صورت برخط با فرماندار شهرستان جغتای و با حضور سرپرستان پیشین و کنونی نمایندگی محیط زیست جغتای در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی از پتانسیل‌های حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی جغتای و ضرورت همگرایی مسئولان با جوامع محلی منطقه سخن گفت.

تورج همتی همجواری شهرستان جغتای با پناهگاه حیات وحش میاندشت در جاجرم را فرصتی برای رصد یوزایرانی در اکوتون دو منطقه دانست و عنوان کرد: ضرورت حساسیت در حفاظت اکوتونها به دلیل غنای گونه‌ای بالاتری از جوامع مجاور است و این موضوع در شهرستان جغتای مصداق داشته و نیازمند توجه و پایش بیشتری است.

این مقام مسئول همچنین به قرار گرفتن بیش از ۱۲ هزار هکتار از منطقه شکار ممنوع ریوند در محدوده شهرستان جغتای اشاره کرد و گفت: بهره مندی از پتانسیل مشارکت جوامع محلی برای حراست از وسعت منطقه و دیده بانی محیط زیست، حرف اول را در ارتقاء مدیریت زیست محیطی و کاهش تخلفات شکار و صید در منطقه میزند.

وی درخصوص وضعیت پایش محیط زیست انسانی این شهرستان به مشکلات کشتارگاه صنتی دام و زباله گاه جغتای و ضرورت ساماندهی پسماندها و پسابهای صنایع مستقر در حوزه این شهرستان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از پتانسیلهای ارزرشمند صنعتی و فراوری فلزاتی همچون مس و کروم که در حوزه شهرستان جغتای صورت می‌گیرد باید با نگاه توسعه پایدار و آمایش سرزمین باشد.

فرماندار شهرستان جغتای نیز در ادامه محیط زیست را سرمایه‌ای ارزشمند و نیازمند حفاظت جدی برای نسل‌های آتی عنوان کرد و با اشاره به اینکه برخی چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم و زمینه زیست محیطی دارند دارای ابعاد امنیتی هستند گفت: این موضوع، دغدغه مندی را در حوزه حفاظت از محیط زیست دوچندان می‌کند.

مرتضی محبی فر همچنین با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا زمینه را برای توسعه آموزش‌های مجازی در تمامی حوزه هافراهم ساخته است، گفت: توسعه فرهنگ محیط زیستی با پرهیز از نگاه تجملی و با بهره مندی از شبکه‌های اجتماعی درحال حاضر بهترین شیوه انتقال دانش حفاظت از مواهب الهی است و برای همراهی و حمایت از محیط زیست شهرستان اعلام آمادگی کرد.

لازم به ذکر است؛ دراین مراسم، مدثر تیموری با دریافت حکم انتصاب خود به امضاء مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و توسط فرماندار جغتای، رسماً به عنوان سرپرست حفاظت محیط زیست جغتای معرفی شد و از اهتمام و تلاش پنج سالۀ مصطفی کلاته سرپرست پیشین این نمایندگی نیز با اهداء لوح سپاسی به امضاء مدیر کل و توسط فرماندار جغتای تجلیل شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6