دادگستری تربت‌جام رتبه اول استان را در سال ۹۸ به دست آورد
دادگستری تربت‌جام رتبه اول استان را در سال ۹۸ به دست آورد

رئیس دادگستری شهرستان تربت‌جام گفت: ‍دادگستری تربت‌جام رتبه اول استان را در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضائی در سطح استان در سال ۹۸ به خود اختصاص داد.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس دادگستری شهرستان تربت‌جام ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید دکتر بهشتی ویاران باوفای امام و رهبری به جنبه‌هایی از صعوبت کار قضاوت پرداخت و گفت: تعارض و تزاحم در منابع قوانین و وجود اقوام و مذاهب مختلف در کشور کار قضاوت را امری سخت و طاقت‌فرسا نموده که قضات می‌بایست ضمن رعایت حق ا؛ و توجه خاص به‌حق الناس، درنهایت انصاف و عدل، وظایف قانونی خود را به‌درستی انجام دهند.

عارفی نیا افزود: علیرغم حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادسرا، اطاله دادرسی به حداقل رسیده و در مقایسه با سنوات قبل از یک سال و نیم به کمتر از یک ماه کاهش‌یافته است.

وی همچنین از همکاران قضائی‌اش که علیرغم همه محدودیت‌های کاری و شغلی توانسته‌اند رتبه اول استان را در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضائی در سطح استان در سال ۹۸ به خود اختصاص دهند تقدیر و تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه‌های مرتبط با دادگستری تجلیل کرد و ضمن قدردانی از ادارات زندان، پزشکی قانونی و ثبت‌اسناد که با کمک و تعامل مثبت دستگاه‌های ذی‌ربط در موفقیت مجموعه قضائی شهرستان نقش بسزایی داشته که برای مثال با اشاره به انجام کار فرهنگی در زندان و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه بابت حفظ کل قرآن توسط دو نفر از زندانیانی که به جرم محاربه در زندان به سر می‌برند این اقدام را نقطه عطف کار زندانبانی اسلامی برشمردند.

در ادامه دادستان تربت‌جام هم با اشاره به تعدد وظایف قانونی دادستان گفت: دادستانی در حوزه‌های مختلف بیش از یک هزار وظیفه قانونی به‌عنوان مدعی‌العموم را بر عهده دارد.

حمید علیزاده افزود: قانون ابزاری برای مقابله با افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز که از نبود نظارت دستگاه‌های اجرائی در راستای منافع شخصی و گروهی سوءاستفاده نموده و به بیت‌المال و اموال عمومی تعرض نموده‌اند می‌باشد.

 وی اضافه کرد: دستگاه قضا با تمام بضاعت و توان خود در جهت احقاق حق عامه اقدام خواهد کرد و در این راستا جا دارد از حمایت‌های همه‌جانبه امام‌جمعه تربت‌جام به‌عنوان پدر معنوی شهرستان تقدیر و تشکر کنم.

در ادامه امام‌جمعه تربت‌جام‌ هم ضمن توصیف شخصیت والای دکتر شهید بهشتی در ابعاد فقهی و علمی گفت: شهید بهشتی انقلاب اسلامی را از توطئه‌های مختلف دشمنان این نظام و انقلاب در راستای به چالش کشیدن اصل ولایت‌فقیه و ترور فرزندان برومند این سرزمین دفاع کرد و گفت: دشمنان نظام نتوانستند خللی در عزم راسخ ملت انقلابی ایران اسلامی ایجاد نماید.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین معتمدی فر با استفاده از آیات و روایات به صفات یک قاضی خوب و باانصاف اشاره کرد و افزود: دستگاه قضائی به‌عنوان رکن مهم و اساسی در حاکمیت است که بدون توجه به بحث‌های جناحی و سیاسی عزم جدی در برخورد با فساد و مفسدین را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: نظارت، کنترل، کاهش اطاله دادرسی، احقاق حق مظلومین و برخورد محکم با مفسدین و افراد مخل نظم جامعه از برنامه‌های دستگاه قضاست.

 وی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره با عنوان ((مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ.)) قضات را به این کلام امام معصوم توصیه کرده که در راستای احقاق حق و ابطال باطل می‌بایست تنها با استعانت از خداوند بزرگ گام بردارند.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی جهان‌آبادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 4