خرید گندم مازاد کشاورزان خراسان رضوی از مرز ۱۸ هزار تن گذشت
خرید گندم مازاد کشاورزان خراسان رضوی از مرز ۱۸ هزار تن گذشت

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این سازمان امسال بیش از ۱۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به‌صورت تضمینی خریداری کرده است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ آرش آوان دراین‌باره عنوان کرد: تاکنون کشاورزان شهرستان‌های سرخس، بردسکن، رشتخوار، سبزوار و نیشابور به ترتیب بیشترین حجم گندم مازاد خود را به مراکز خرید اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان‌ها تحویل داده‌اند.

وی ادامه داد: این سازمان به‌عنوان مباشر خرید گندم از اواخر اردیبهشت امسال خرید تضمینی گندم را در مراکز خرید این سازمان به‌صورت رسمی با استقرار ۳۰ مرکز آغاز کرده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی بابیان اینکه خرید گندم تا پایان فصل برداشت این محصول در استان ادامه دارد و با توجه به قیمت خوب خرید گندم استقبال کشاورزان از فروش گندم مازادشان را خوب پیش‌بینی‌ می‌کنیم، تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم بر اساس دستورالعمل ابلاغی دولت با افت مفید چهار و افت غیرمفید یک به قیمت ۱۰۵ هزار ریال خریداری می‌شود و ۱۰ هزار ریال نیز به‌عنوان جایزه به ازای تحویل هر کیلوگرم محصول توسط دولت به گندم کاران تعلق می‌گیرد.

آوان با اشاره به اینکه خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیر بخش‌های آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد، گفت: افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزارنفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر هم جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۴۲ هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص‌یافته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 35