خراسان رضوی می‌تواند جلوه نابی از آموزش‌وپرورش مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه باشد
خراسان رضوی می‌تواند جلوه نابی از آموزش‌وپرورش مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه باشد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: خراسان رضوی می‌تواند جلوه نابی از آموزش‌وپرورش مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه باشد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن حاجی میرزایی در گردهمایی سالانه شوراهای آموزش‌وپرورش استان که در سالن اجتماعات ساختمان شهید باهنر استانداری برگزار شد، یاد و خاطره فرماندهان جبهه مقاومت را گرامیداشت و اظهار کرد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت منحصربه‌فرد در دوران امروز ما بود و از طرفی یک الگو و شاهد برای همه در عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کارکردهای شوراهای آموزش‌وپرورش افزود: قانون شوراهای آموزش‌وپرورش یک قانون خوب و مترقی است چراکه روش مشارکت در آن مشخص‌شده و به مقوله مشارکت مشروعیت بخشیده است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: امروز به دلیل تجربیات داخلی، بین‌المللی و مبانی نظری، باید به یک الگوی سنجیده‌ای از مقوله مشارکت برسیم، اعتقاد من بر این است که مشارکت برای امروز ما یک مسئله خطیر و راهبردی است و جز در پرتوی مشارکت با جامعه نمی‌توانیم در آموزش‌وپرورش به اهداف خود دست پیدا کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: تربیت نسلی که می‌خواهد در عرصه زندگی مسئولیت‌پذیر باشد و عنصر مفید برای جامعه واقع شود، بدون بهره‌گیری از مشارکت امکان‌پذیر نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: اگر نتوانیم به یک چهارچوب مشترک بین آموزش‌وپرورش و خانواده برسیم، اهداف مدنظر هیچ‌گاه تحقق پیدا نخواهد کرد.

حاجی میرزایی ایجاد چشم‌انداز مبتنی بر نیازها و فعال‌سازی ظرفیت‌های ‌جامعه را مأموریت‌ شوراهای آموزش‌وپرورش بیان کرد و یادآور شد: در سفر قبلی‌ام به مشهد از مدرسه‌ای بازدید کردم که مشکل بهداشت محله را به‌عنوان موضوع کار مدرسه مشخص کرده بود و دانش‌آموزان را در این حوزه آموزش می‌داد؛ در همین راستا باید بین آموزش‌وپرورش، شهرداری، شوراها و صنعت در پیدا کردن نیازهای واقعی ارتباط وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه خراسان رضوی می‌تواند جلوه نابی از آموزش‌وپرورش مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه باشد، افزود: استان خراسان رضوی همواره در همه امور الگو بوده است، ضمن اینکه این استان دارای یکی از شوراهای آموزش‌وپرورش برتر کشور است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این گردهمایی از منتخبان شوراهای آموزش‌وپرورش شهرستان‌های خراسان رضوی به‌واسطه نقش‌آفرینی در فعالیت‌های آموزشی تقدیر به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0