خراسان رضوی رتبه اول در تعداد واحدهای افتتاحیه مسکن مردم را کسب کرد
خراسان رضوی رتبه اول در تعداد واحدهای افتتاحیه مسکن مردم را کسب کرد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در واحدهای افتتاحیه مسکن مردم در هفته رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از ۹۴۷۷ واحد مسکن مردم در استان خراسان رضوی که همزمان با آیین افتتاح و بهره برداری از یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: برنامه طرح نهضت ملی مسکن به استان ۳۹۱ هزار واحد مسکونی است که به استان خراسان رضوی ابلاغ شده و در بخش‌های مختلف مورد پیگیری و اقدام می‌باشد.

وی افزود: در حوزه خود مالک سهم استان ۷۵ هزار واحد است که در این بخش دولت بحث ترویج و حمایت را پیگیری می‌کند؛ یعنی متقاضیان زمین را دارند و از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند و واحد خود را می‌سازند. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به بخش دوم بازآفرینی شهری و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، ادامه داد: سهم استان در این بخش ۵۶ هزار واحد است که در این بخش دولت سیاست‌گذار است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۲۲ هزار پروانه در سطح بافت‌های فرسوده در استان خراسان رضوی صادر شده است. داعی افزود: در حوزه روستایی۶۴ هزار واحد برنامه استان است که به حدود ۲۴ هزار واحد تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه بخش دیگر مسکن حمایتی است که برنامه ابلاغی این بخش ۱۹۵ هزار واحد مسکونی بوده که تاکنون بیش از ۴ هزار هکتار زمین برای آن تامین شده است.

گفتنی است و در مجموع این بخش‌ها حدود ۹۵ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده است و در حوزه تسهیلات بانکی، علی رغم وجود مشکلات، چرخ تسهیلات در استان روان شده است. داعی خاطر نشان کرد: امروز در سطح کشور یکصد هزار واحد مسکونی افتتاح شده که ۹هزار و ۴۷۷ مربوط به خراسان رضوی است که از حیبث تعداد افتتاحیه در هفته دولت رتبه اول است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 40